Det handler om at vise hvem der er alfahanen. Min dværghane spillede sig op overfor mit barnebarn på den gang 3½ år sidste sommer. Så jeg tog hende med over for at lukke hønsene ud, og da Jensen gik til angreb, tog jeg Sif på armen, bøjede mig ned over ham og råbte ham ind i hovedet, mens jeg jog ham afsted til han gemte sig under den nærmeste busk. Han spiste ikke af hånd de næste par dage

Vi er gode venner igen, og han opfører sig ordentligt, men for nylig, da en af mine halvvoksne kyllinger "sprang ud" som hanekylling, og jeg nok også var lidt sent på den med at lukke dem ud en weekendmorgen, var Jensen så meget oppe at køre, at han sprang i benene på mign igen! Så talte jeg med store bogstaver én gang til.
Jeg kan selvfølgelig se, at mit problem ikke er så stort, for han er som sagt bare en dværghane, og jeg må da indrømme, at han kan virke noget faretruende, når han spiller sig op, men jeg siger bare til mig selv, at det gælder om at vise hvem der bestemmer, så jeg hanker lige op i mig selv og laver mit "show-off" i forhold til ham, for husfredens skyld

Det kan da godt væer jeg ikke ville være så kålhøgen med en stor hane

Så Thomas, hvis du kunne gå med din kæreste hen til hanen, og I så sammen kunne forklare ham hvem der bestemmer, kunne det måske lykkes?