Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rovfugle angreb/ ej hygge :-(  (Læst 1033 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
Rovfugle angreb/ ej hygge :-(
« Dato: 20 Februar , 2013, 18:21 »
Nææ, det var ikke Mikkel denne gang. Men kort fortalt lukkede jeg maran damerne ud så de kunne strække benene da jeg kom hjem. Kl ca 16 viser jeg min heste part rundt og alle damer er der. Jeg køre efter halm halv fem og kl fem er jeg hjemme igen. Min mand kommer så med en nu død høne, som han måtte aflive. FU.. tænker jeg, har Mikkel taget dem alle ? Vores Labrador havde gøet og manden var inde i huset og havde heldigvis reageret ved at kikke ud, han så noget stort flyve og en bunke sorte fjer. Da jeg kommer hjem mangler 2 maran damer og jeg tænker ræv, men ser den døde høne, som mangler hele det ene bryst  :o ( den levede da min mand fandt den  <WVi ) leder efter de andre høns men finder dem ikke.... før 2 af damerne kommer løbene efter luk ind tid.(de må have gemt sig)  så Mikkel var det ikke, men højstsansynlig en rovfugl.

Nu er det bare at alle mine høns går uden overdække også ænderne, så mon hr. rov kommer igen ? Kan jeg lukke dem ud som vanligt i morgen eller vente et par dage ? Jeg har taget billeder af hønen, men den siger fejl 10, så de barbariske billeder kan ikke vises. Men øv for den stakkel stakkels høne, den må have lidt.

Offline Helle Enevoldsen (josefineamanda)

• Passiv bruger
Sv: Rovfugle angreb/ ej hygge :-(
« Svar #1 Dato: 20 Februar , 2013, 19:21 »
Øv sikke noget møg. Trøster !
Mvh. Helle
Familien består af:
1 mand og to døtre.
Store sorte Australorps, Gule Orpington, MEDK, 1.2 gæs,
4 hunde, 2 katte.

Susanne

• Gæst
« Svar #2 Dato: 20 Februar , 2013, 19:29 »
Pyh, sikke en omgang  /d

Der er desværre stor sandsynlighed for at rovfuglen kommer igen. Også selvom du venter et par dage :(

Det er strenge tider - og når først en rovfugl har fundet et spisekammer, glemmer den det ikke.

Når du skriver "ud" er det så helt ud? Har I en hønsegård? Selvom den er udækket er den (dog kun lidt) mere sikker - især hvis den er omkranset af lidt træer eller hvis den ikke er så stor.

Hvis "ud" er helt ud, ville jeg, hvis jeg var dig, faktisk holde hønsene helt inde den næste måneds tid. Når foråret er længere fremme finder naturens dyr i langt højere grad deres føde længere væk fra menneskeboligerne.

Og den her - vil helt sikkert slå til igen  >:(

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 20 Februar , 2013, 19:37 »
Puha, sikke en grim oplevelse *t.

Rovfuglene er meget sultne her i vinterkulden, og her hos os kommer spurvehøgen hele tiden for at jage solsorte og mejser.

Jeg tror også rovfuglen vil komme igen, så jeg synes du skal holde dine høns inde ind til videre. Du kan hjælpe rovfuglen ved at fodre den fx med slagteaffald fra slagteren, som du lægger på et foderbræt.

Stakkels høne :(, men godt hun kunne blive hjulpet på vej op i hønsehimlen. Jeg ved godt at det er naturen, men jeg hader virkelig når spurvehøgen slår til her..., jeg har også samlet fugle op, halvspist, men med stadigt blinkende øjne..., ikke rart... på nogen måde!  :'( :(
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
« Svar #4 Dato: 20 Februar , 2013, 19:50 »
Stakkels høne, men godt i fandt hende og afsluttede pinslen hurtigt.  :'( *t
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline nygaard

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 Februar , 2013, 19:51 »
Jeg mistede på få dage to dv silkehøner. De gik i en åben hønsegård, men efter nr. 2 så jeg rovfuglen lette fra hønsegården, jeg skyndte jeg mig at få dem i sikkerhed.

Jeg har efterfølgende set rovfuglen sidde og vente i haven......Jeg tør ihvertfald ikke tage chancen i lang tid, hvis nogensinde. Det er så trist en oplevelse. Føler med dig.
1.1 store gule orpingtoner
1.3. guldvildfarvede dværg silkehøns
0.2 sorte dværg silkehøns
2.0 hunde
1.0 kaniner
3 dejlige børn: teenagepige på 13 år, og to drenge på 7 og 9 år

Offline Malena

• Passiv bruger
  • høns
« Svar #6 Dato: 21 Februar , 2013, 12:10 »
Det er en åben hønsegård de går i og så lukker jeg dem helt ud på martriklen når jeg er hjemme ! Jeg er super glad for at hunden gøede, håber at hr. Rov finder andre marker. Mine ænder går frit på 1000 m2 håber ikke han ser dem  ???

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #7 Dato: 21 Februar , 2013, 12:22 »
Jeg har for tiden en "tam" røvfugl i min have. Den gør heldigvis ikke hønsene noget. Men hver dag når jeg smider rester ud til fugle og katte i en gammel bradepande der står lige uden for havedøren og køkkenvinduerne, så kommer den på besøg. Tjekker om der er noget rovfugle-egnet føde.(kødrester) Spiser og kigger sig omkring. Den er efterhånden så vant til at jeg står og kigger forundret ud gennem køkkenvinduet, at jeg kan stå og drikke min kaffe og kigge på den uden det generer den.Et par meter derfra spiser småfuglene ved deres foderbræt. De er årvågne, men kan hurtigt nå i skjul i en høj tæt hæk, så de spiser også videre når den store fugl bare sidder på jorden ved foder-fadet. Når den har spist færdig flyver den op og sidder i et af de store kastanjetræer omkring haven. Det er en flot oplevelse. Det skal siges, at da jeg havde dværglandhøns, mistede jeg også nogle af dem til rovfugle om vinteren. De store høns tager de ikke.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)