Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Nu må det være forår  (Læst 8330 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Nu må det være forår
« Dato: 25 Januar , 2009, 16:26 »
Ja nu må det være blevet forår, ihverfald i mit hønsehus min lille Dalmatiner silke er blevet skruk, hvor ser hun altså sød ud som hun ligger der på sine 5 silkeæg og et pophønseæg  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Christian Ernstsen

• Hr. Hanegal - far til Poul Try
  • Passiv bruger
  • Høns i haven er herligt!
Sv: Nu må det være forår
« Svar #1 Dato: 25 Januar , 2009, 17:43 »
Tillykke,

jeg går også og venter på at mine lægger sig på stribe!
Med sommerlige hilsner, Christian

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #2 Dato: 25 Januar , 2009, 17:45 »
Hvor skønt! Min Cirkeline må vente lidt endnu, selvom jeg har mest lyst til at døbe hende om til Skrukkeline  :o
Jeg er bange for at miste for mange kyllinger med de forhold jeg har, så jeg venter på det bliver lidt lunere i vejret.
Christian, du skal bare have dværg wyandotter, de vil ligge hele tiden, også om vinteren!!
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Thorbjørn

• Gæst
« Svar #3 Dato: 25 Januar , 2009, 17:45 »
Ja, det må det snart være. Min silkehane har jeg ikke set parrer nogle af mine 3 silker  :)
Tror først den begynder når silkerne begynder at lægge æg.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #4 Dato: 25 Januar , 2009, 18:05 »
Åååh nej! Og jeg troede, at Marts var tidligt for en skrukhøne. Det var dér, vores Australorps-høne lagde sig skruk, og hun var ikke én dag over otte måneder.

Landhøns lægger sig sjældent skruk før til foråret - altså i april - eller det har jeg ladet mig fortælle.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #5 Dato: 25 Januar , 2009, 18:12 »
Jeg har også haft Australops men de blev aldrig skruk, jeg tror fordi min silke er blevet skruk er at de går i et hus der ikke er for kold, og når der er dårlig vejr så lukker jeg dem ikke ud, de har som før skrevet et godt stort hus,  :D
Magnus jeg kunne godt tænke mig at spørge di med hensyn til landhøns, er de ikke kønsvisende som kylling, jeg mener da jeg havde landhøns, var der en ældre avler der fortalte mig det, og at man kunne se på siden af hovedet om de ligger hvid æg. Dette var lige et lille sidespring  :D
Hilsen

Susanne

• Gæst
« Svar #6 Dato: 25 Januar , 2009, 18:24 »
Berit, det lyder bare hyggeligt! Og jeg glæder mig til at høre, om dine andre æg er begyndt at klække. Men lige et spørgsmål: Hvad er en pophøne?  :D

Susanne

• Gæst
« Svar #7 Dato: 25 Januar , 2009, 18:33 »
Hov - jeg havde ikke set din blog med den ny kylling. :D
Vil dog stadig gerne høre om en pophøne.

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #8 Dato: 25 Januar , 2009, 18:39 »
En pophøne er ikke mit påfund men Ina`s og det er en blanding af en silke og orp  :D
Hilsen

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #9 Dato: 25 Januar , 2009, 18:56 »
Magnus jeg kunne godt tænke mig at spørge di med hensyn til landhøns, er de ikke kønsvisende som kylling, jeg mener da jeg havde landhøns, var der en ældre avler der fortalte mig det, og at man kunne se på siden af hovedet om de ligger hvid æg. Dette var lige et lille sidespring  :D
Det med kønsvisende har jeg kun hørt én gang før, og det var også herinde. Angiveligt er der en ganske lille forskel på kønnene, usynlig for det utrænede øje. Men det har jeg nu svært ved at forestille mig.
Og at man skulle kunne se på hovedet om de lægger hvide æg, kan jeg kun tro må være en skrøne.

Noget henad af haneæggene var mere spidse, hvilket en "ældre avler" også fortalte mig. Han troede vel at mærke ikke på det selv.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #10 Dato: 25 Januar , 2009, 19:11 »
Tak for hurtig svar, jeg mente bare at høner havde en streg over øjet og derved kunne man se det var en høne, ja du har ret der jo mange skrøner, og når det er folk man regner med har en stor viden ja så tror man jo på dem.  :D
Hilsen

Offline mutti

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 25 Januar , 2009, 19:35 »
Hvor skønt! Min Cirkeline må vente lidt endnu, selvom jeg har mest lyst til at døbe hende om til Skrukkeline  :o
Jeg er bange for at miste for mange kyllinger med de forhold jeg har, så jeg venter på det bliver lidt lunere i vejret.
Christian, du skal bare have dværg wyandotter, de vil ligge hele tiden, også om vinteren!!

det er nemlig helt rigtigt.Jeg har 10 dværg wyandotter og de 4 af dem er bare så skruk....men det er nu lige tidligt nok synes jeg
Helle Signe Jacobsen

<P
34 Isa Waren
1.10 dværg opington
7 dværg wyandotter
2 dværg kochin
1 Børge hest og 1 Gaffemis
2

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #12 Dato: 25 Januar , 2009, 20:11 »
Det der bekymrer mig er, at jeg - det vil sige min bror - også selv har anskaffet nogle dværg-wyandotter. Det kan godt være, at vi bliver nødt til at arrangere nogle bedre skrukfaciliteter til dem...

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
læs om Pophønen her
« Svar #13 Dato: 25 Januar , 2009, 21:45 »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #14 Dato: 26 Januar , 2009, 08:41 »
 :D Nej hvor er hun skøn, mon jeg også får pophøner, det vil jeg da håbe for jeg har jo Dorte`s Hyben og min silkehane det kunne blive nogle yndige kyllinger, så Dorte du må gøre klar til at aftage et par stykker.  :D
Hilsen