Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ræv, mink, ilder eller andet?  (Læst 3790 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline nimrod

• Passiv bruger
Ræv, mink, ilder eller andet?
« Dato: 16 Februar , 2013, 16:37 »
Snif, har vist lige opdaget hvorfor mine høns ikke har villet være ude her på det sidste.

Nu har jeg hygget gevaldigt om dem i hønsegården, med frøgræs og halm blandet med majs og kattemad og masser af lækre ting til at lokke dem ud i hønsegården.
Resultat: de to sidste dage har de været ude som de plejer, men nu mangler der en høne ... et spor af fjer afslører at den ikke blot af sig selv er gået en tur ...

Nu tænker jeg at når det kun er én høne der er taget, så passer det bedst på ræven som den skyldige?
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Ræv, mink, ilder eller andet?
« Svar #1 Dato: 16 Februar , 2013, 16:40 »
hos mig tog ilderen oss kun en, brahma hane, han lå bare død ved hegnet, som han ikk ku trækkes igemmen :'(
« Senest Redigeret: 16 Februar , 2013, 16:42 Fra kristiank »

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 16 Februar , 2013, 16:58 »
Den her fuldvoksne new hampshire høne er bortført over 1 meter hegn (kan ikke komme igennem), mon en ilder er så stærk?
Nu er hønsene forsvarligt lukket inde, så er det jo "spændende" at se om der så bare mangler en and i morgen i stedet ...
Jeg har en mårfælde til at stå et sted, jeg tror jeg prøver at sætte op - den virker vel til både mår, ilder og mink hvis det er sådan noget?
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 16 Februar , 2013, 17:02 »
ja det var sådan en jeg fangede ilderen i med en død kylling som mading

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #4 Dato: 16 Februar , 2013, 18:48 »
det er svært at sige hvad der har taget din høne.
de to gange jeg har haft rævebesøg manglede der første gang 3 ænder og 2 gang var 1 and taget med og 7 lå døde ud over det hele. flere med hovedet bidt af, 1 delvist spist.

der var ingen tvivl om ræve da der var fodaftryk i sneen overalt.

jeg har selv lånt en mårfælde og vil mene den er noget for lille til en ræv.
har en lidt større fælde som har stået meget længe uden ræven har gået i, den er nok også for lille og trådfælder er desuden meget svære at fange ræve i.

håber du får fanget bæstet, det er forfærdeligt at gå og være nervøse over sine dyr.

nu ved jeg at der er blevet skudt 9 ræve i skoven hvor jeg bor ved siden af, og alle rævegrave set efter. så håber ikke der er flere pt.
jeg har dog rævesikret mine ænder, og det vil hønsene også blive når jeg får lavet ny indhegning til dem.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 16 Februar , 2013, 20:02 »
Det troede jeg ikke ræve gjorde, altså dræbte mere end de kan spise/tage med sig, men der kan man bare se :(

Er lidt træt af at sneen er væk, ellers var det jo unægtelig noget nemmere at se hvad for et dyr det kan være. Min mand har set nogle fodspor på vores ridebane der var "en sjov størrelse" for nogle dage siden, dvs. for store til at være katten men mindre en vores og naboens hunde.

Men nu må jeg jo se i morgen hvad status er ...
Med venlig hilsen

Charlotte

1.1 heste
3.0 Missetat