Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Klækketid :D  (Læst 5585 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Isabella Kasper

• Gæst
Klækketid :D
« Dato: 24 Januar , 2009, 19:14 »
Hej alle hønsefolk ;)

Isabella igen, nu med æg der kan klække hvert øjeblik det skal være (forhåbentlig).
Det er nemlig kun et enkelt af æggene der har fået en enkelt lille revne, med membranen stadig intakt. Det er ved at være et par timer siden at jeg og kæresten opdagede det, og der er ikke sket noget siden? Ina hørte en masse pip, mens jeg stadig tror hun delvist led af vrangforestillinger.

Hvad tænker i? Er det normalt nok at der kun er én kylling der hakker hul og så venter i flere timer, eller skal vi være bekymrede?

Vh. De bekymrede førstegangsforældre ;)

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
Sv: Klækketid :D
« Svar #1 Dato: 24 Januar , 2009, 19:33 »
Hej Isabella.

Først tillykke (godt nok lidt før tid) med "familieforøgelsen" ;D

Det er meget normalt, at der kan gå timer imellem at de kommer igennem membranen. De kære små hviler sig imellem hvert forsøg. Det er hårdt arbejde at komme igennem den skal.
Tror ikke Ina lider af vrangforestillinger  ;D. Man kan sagtens høre dem pippe længe før de kommer ud af ægget.
Du må heller ikke forvente, at de alle sammen klækker på samme tid/dag, men der skal selvfølgelig ikke gå flere dage imellem, hvis du lagde alle æggene i på samme tid.
Glæder mig til at høre hvor mange der kommer ialt.
venligst Lisbeth

Isabella Kasper

• Gæst
« Svar #2 Dato: 24 Januar , 2009, 19:57 »
Mange tak for svaret, det er beroligende at høre de nok har det godt, og kæresten ikke skal ind på den lukkede ;D

Hvis du ved det, kan du lige afgøre en diskussion; ved du om æggenes farve betyder så meget? Nogle af dem er helt hvide, mens andre er mere mørke (beige/brun). Betyder det noget for kyllingernes farve?

Vh. Isabella og Ina :)

Offline Teddy

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 24 Januar , 2009, 20:32 »
Nogen gange kan det tage op til et helt døgn fra den første kylling til den sidste.

Så tag det helt roligt.
Dommeraspirant med hang til svømmefugle.
Har Pt.selv Norske, Svane og Danske gæs. Ænder: Orpington, cayuga, Dansk and, Moskus, Aeyelsbury, Roun og så mine kære blå Andalusier høns i stor og dværg. På prøve er Pt. en stamme sorte Plymouth Rock.
www.minorkaklubben.dk

Offline lisbethpilkjær

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 24 Januar , 2009, 20:59 »
Så stor en hønseekspert er jeg nu ikke  :P, men har da prøvet at udruge nogle stykker  :D

Det med farven ved jeg ikke noget om, men der er nogen af de andre herinde der ved rigtig meget om bla. det.

Og godt kæresten ikke skal på den lukkede  ;D ;D

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #5 Dato: 25 Januar , 2009, 07:49 »
Jeg har også æg der er ved at klække, og det er snart et døgn siden at der kom et lille bitte hul i ægget, så jeg ventet bare, de pipper lystig inde i æggene, så vi kan se frem til at der sker noget meget snart.
Jeg vil ønske dig held og lykke med de nye små meget søde kyllinger.  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Jette Jensen

• Passiv bruger
  • Grib dagen, timen, minuttet
« Svar #6 Dato: 26 Januar , 2009, 08:39 »
Min erfaring er når kyllerne pipper i ægget, kommer de indenfor 24 timer. Desuden kan de godt være 24 timer om at komme ud af ægget, men hvis de er længere tror jeg de dør, så der kan mååååååååske hjælpe lidt til. Siger Jette, som har meget svært ved at holde snitterne for sig selv, når de klækker  ;D hvilket betyder at jeg har slået en del ihjel og forhåbentlig også har reddet en del:
Med venlig hilsen
Jette Jensen

0,0,0, men stadig med en drøm om sussex høner!