Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hønseglæde :)  (Læst 509 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline aniacatha

• Passiv bruger
Hønseglæde :)
« Dato: 13 Februar , 2013, 19:58 »
I søndags fik jeg mine to Sussex slagtet, desværre, men trods forskellige tiltag havde de fået smag for eget æg /d (heldigvis var det et par gode str på hhv 1950g og 2750g i ren slagtevægt, så lidt godt kommer der da ud af det)

Jeg kunne ikke have hønsegården blot stod tom, så jeg ville mandag køre en længere tur for at få fat i 2 æglæggende Isa Warren. Stedet solgte også skovhøns - høns jeg gerne ville have, men de kunne først købes som kyllinger senere.
Så for at få lidt liv i gården med det samme blev det 2 Isa Warren nu og så vente med det næste hold.

Min nabo syntes imidlertid det var vældig langt at køre for 2 høns (hvilket jeg kun kunne give ham ret i - men jeg VILLE have liv i hønsegården hurtigst muligt) - også selvom det måske ikke lige var den slags jeg allerhelst ville have.

Så han tilbød at jeg kunne købe et par af hans (Skovhøns  /o) fra i efteråret og som var i æglægning nu.
Dog kunne jeg først hente dem tirsdag, da han jo ville have lettest ved at tage dem om aftenen.

Ja tak. - Så kunne jeg godt vente et døgn mere. Og tirsdag (igår) formiddag kom jeg så og hentede mine 2 nye logerende  ;D

Og ihh hvor er jeg glad for dem. De er rolige og tillidsfulde, spiser af hånden, lagde det første æg i går eftermiddag - og forsvindingsreden er blevet brugt både i dag og igår.

Uhh sikke en fornøjelse  :) :) :)
1,2 Brahma, 0,3 Maran, 0,2 Sorte skovhøns, 0,2øko industrihøns på pension, 0,1 skrabehøne på pension, 0,1 Isa Warren, 0,3 Grønlæggere. Og nu skal der vist ikke flere til...tøhø!
1,2 Børn fra 2009-2010-2012 - så der er liv i huset
0,1 Islandsk hest. 1,1 Alaskan Malamute. 0,1 Huskat. 1,0 Dværgvædder kanin. ?,?fisk.
1,0 Tålmodig og meget fingersnild bedre halvdel

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Sv: Hønseglæde :)
« Svar #1 Dato: 13 Februar , 2013, 20:40 »
Hvor dejligt for dig  /o
Så kan foråret jo bare komme an  *d
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok