Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Ang Høringssvar om salg af æg (Privat)  (Læst 69746 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Ang Høringssvar om salg af æg (Privat)
« Svar #45 Dato: 14 Februar , 2013, 12:45 »
tapani

politikere kan kun tælle til 90, de mener alt andet er overflødigt, uanset om det gir mening eller ej

Offline DorteN

• Passiv bruger
« Svar #46 Dato: 14 Februar , 2013, 13:32 »
Jeg har også sendt - men ikke fået mail om ferie retur
Gul Orpington, sort Australorps, kobberfarvet Maran, Store silker i flere varianter

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #47 Dato: 14 Februar , 2013, 14:57 »
Kunne denne her tråd flyttes til høns f.eks, så ikke medlemmer af Forum også kunne se den og så man kan linke til ikke medlemmer også ??
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #48 Dato: 14 Februar , 2013, 20:58 »
Citér
politikere kan kun tælle til 90, de mener alt andet er overflødigt, uanset om det gir mening eller ej
Helt rigtig, men at for kunne tælle til 90 hver dag, som de  helst vil, skal de få mange tusind stemmer en gang hver fjerde år og der for lytter de når der er mange nok som rober 8)
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #49 Dato: 15 Februar , 2013, 16:58 »
Jeg blev idag ringet op af en fra DR, men det er godtnok svært at "sælge" en historie om mindre kontrol, når der er en hestekødssag som alle render efter. Det blev så ikke lettere af at der -måske- er en slagter her i landet der ikke helt har haft styr på okse og hest. puha..

Men jeg nævnte bl.a det med at landmænd må sælge op til 70 L mælk upasteuriseret og så blev jeg spurgt om der var nogen der gjorde det. Jeg synes at jeg kan huske at der var nogen her der nævnte at det gjorde de. Så sig lige til hvem det nu var.
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #50 Dato: 15 Februar , 2013, 17:29 »
vi henter da mælk, får godt nok ingen kvitering, så det sker da i minre omfang

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #51 Dato: 15 Februar , 2013, 18:34 »
jeg syns det er værre at jeg som jæger må sælge svømmeænder fasaner mm men jeg må ikke sælge en hanekylling eller suppehøne. Det fatter jeg sku ikke en skid af.
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #52 Dato: 15 Februar , 2013, 18:42 »
Jes>> Du skal da bare sælge den levende...  ;)

Desuden skal vi jægere nu også være glade for at vi overhovedet må sælge noget af vildtet. I Danmark anses jagttegnskurset jo som værende nok til at vurdere dyrenes sundhedstilstand. I Tyskland er kravene her at man har et specielt hygiejne-kursus før man må sælge eller forære vildt væk. Så lige på det punkt er kravene skrappere i udlandet. Det er forresten en EU-forordning som gør at kravene er som de er i Tyskland, så at Danmark tolker mindre restrektivt er da lidt af en sensation. Det sker ellers ikke tit på fødevareområdet!

Det er i øvrigt et ret godt kursus lige at komme igennem. Det kan anbefales selvom det ikke er et krav i DK. Flere danske jagtforeninger afholder det.
« Senest Redigeret: 15 Februar , 2013, 18:43 Fra mcquolle »
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #53 Dato: 15 Februar , 2013, 18:43 »
jeg syns det er værre at jeg som jæger må sælge svømmeænder fasaner mm men jeg må ikke sælge en hanekylling eller suppehøne. Det fatter jeg sku ikke en skid af.

Det er der ikke mange der ved at der findes sådan en lov
folk ser helt forkert ud i hovedet når man fortæller om det :)
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #54 Dato: 15 Februar , 2013, 21:59 »
Det er der ikke mange der ved at der findes sådan en lov
folk ser helt forkert ud i hovedet når man fortæller om det :)
Der er faktisk ligeså mange der bliver temlig forbløffede over at man ikke engang må forære æg fra væk.

Jes>> Du skal da bare sælge den levende...  ;)

Desuden skal vi jægere nu også være glade for at vi overhovedet må sælge noget af vildtet. I Danmark anses jagttegnskurset jo som værende nok til at vurdere dyrenes sundhedstilstand. I Tyskland er kravene her at man har et specielt hygiejne-kursus før man må sælge eller forære vildt væk. Så lige på det punkt er kravene skrappere i udlandet. Det er forresten en EU-forordning som gør at kravene er som de er i Tyskland, så at Danmark tolker mindre restrektivt er da lidt af en sensation. Det sker ellers ikke tit på fødevareområdet!

Det er i øvrigt et ret godt kursus lige at komme igennem. Det kan anbefales selvom det ikke er et krav i DK. Flere danske jagtforeninger afholder det.

Jeg må indrømme at jeg aldrig har benyttet mig af muligheden for og sælge vildt. Enten spiser jeg det selv, eller osse forærer jeg det væk. At vi skal være glade for stadig og måtte handle med vildt kan vi godt blive enige om, jeg kan bare stadig ikke se hvor forskellen er på om jeg sælger en gås jeg har skudt i marsken eller en gås jeg selv har fostret op fra gæsling. Hvis staten mener at jeg med mit jagttegn godt kan vurdere sundheds tilstanden på et dyr jeg har skudt må jeg vel osse kunne gøre det med en kylling jeg har haft i baghaven. Men jeg kunne jo selvfølgelig gi overskudshanerne et skud hagl og sælge dem som vildt :o
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #55 Dato: 16 Februar , 2013, 06:20 »
Hvis staten mener at jeg med mit jagttegn godt kan vurdere sundheds tilstanden på et dyr jeg har skudt må jeg vel osse kunne gøre det med en kylling jeg har haft i baghaven. Men jeg kunne jo selvfølgelig gi overskudshanerne et skud hagl og sælge dem som vildt :o
Det er der kæden hopper af for mig, men det er vel derfor, at vi som hønseholdere med tilladelse til stalddørssalg, skal til at betale 873 kr. i velfærdsgebyr om året? :o

/f
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
« Svar #56 Dato: 16 Februar , 2013, 08:28 »
Hej Finn - der er en del som sælger mælk via stalddørssalg, men man skal nok lige vende sig til det da det er noget federe at drikke end sødmælk.

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #57 Dato: 16 Februar , 2013, 08:34 »
Niels; man lader det bare stå roligt i køleskabet nogle timer og så kan man skumme meget af fløden fra med en suppeske. Så er det ikke meget federe end sødmælk.
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline Niels Kongsbak

• Passiv bruger
« Svar #58 Dato: 16 Februar , 2013, 08:56 »
Det ved jeg - er mejeriingeniør af uddannelse........

Susanne

• Gæst
« Svar #59 Dato: 16 Februar , 2013, 09:12 »
Nu er min klage også sendt !

( det var nemt - jeg kopieredes Lindas tekst - tak for den! )

Kæmpe respekt for det stykke arbejde der går forud her  /o

Og lad SÅ fornuften sejre !