Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Hvornår lægger de æg.  (Læst 2592 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline gismomille

• Passiv bruger
Hvornår lægger de æg.
« Dato: 10 Februar , 2013, 00:28 »
Jeg har fået 4 høner og en hane i sommers, de er fra slutningen af juli 2012 og er af rasen sussex, De har endnu ikke lagt æg, hvornår begynder de på det ?.
Den ene af hønerne ligger tit i reden, det har den ikke hele tiden gjort den plejer nemmelig at side på kanten sammen med de andre.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: Hvornår lægger de æg.
« Svar #1 Dato: 10 Februar , 2013, 00:33 »
De er ved at være gamle nok, og den ene hønes adfærd tyder på at der snart sker noget. Men nu et det jo meget koldt, så det kan godt udsætte det lidt. Men på den anden side så er lyset ved at vende tilbage, så jeg vil tro der snart sker noget på æggefronten. Prøv at kigge på damernes kam-farve. Den bliver mere rød når de er nær og i æglægning. Succex er en stor race, og de bliver gerne 6-7 måneder før der sker noget. Derfor er det også godt at få kyllinger i foråret, så de kan nå at komme i gang med æggene inden vinteren sætter ind.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline gismomille

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 Februar , 2013, 11:58 »
Jeg tror nok jeg gjorde store :o her til morgen, for der lå 2 fine brune æg, man skulle næsten tro de havde hørt mig /o

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 10 Februar , 2013, 13:10 »
der er ikk noget som smilende morgen æg, mums, friske fra egne høns

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #4 Dato: 13 Februar , 2013, 08:09 »
Tillykke, der er intet der slår det første æg, jo måske lige den første kylling *y
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Mette Juul

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 13 Februar , 2013, 09:11 »
Jeg har også gået og ventet på æg fra 3 gule orpington - de er fra april 12. Der har været et enkelt æg hist og pist den sidste måned, men jeg synes jo godt det ku være bedre.
 Igår ville jeg lige forkæle dem lidt og sprede et bundt halm i hønsegården, så går tiden jo så godt. Det raslede lidt ved væggen da jeg tog bundtet, og det var med en vis nervøsitet jeg stak hånden ned i revnen mellem bundtet og vægen. Vupti - et æg :o det var jo pudsigt, hånden ned igen - sådan fandt jeg så lige 12 fine æg. Jubiiii :D
Så er de da igang, og jeg kan snart fyre op under rugemaskinen.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #6 Dato: 13 Februar , 2013, 09:37 »
Æg fra EGNE høns er nu det BEDSTE.  /o /o
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub