Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hønemor pikker på ægget når kyllingerne pipper?  (Læst 1970 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Heidi_M

• Bruger
Sv: hønemor pikker på ægget når kyllingerne pipper?
« Svar #30 Dato: 09 Februar , 2013, 20:35 »
Ja hold da op, forskellige holdninger er der mange af, vil jo bare gøre hvad der er bedst for dem, de har det forholdsvis mørkt hvor de sover, og den hænger ovenover hvor deres mad står, i omkring 70-80 cms højde, så det er ikke fordi den giver ret meget varme hos dem, men det holder vandet frostfrit, og har også indtryk af at kyllingerne er ofte ude at spise :-)
Man må sige at hun er en rigtig hønemor, bare jeg sætter hænderne ned med mad og frisk vand, så puster hun sig op og ser helt farlig ud :-P
-Heidi

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: hønemor pikker på ægget når kyllingerne pipper?
« Svar #31 Dato: 09 Februar , 2013, 21:39 »
Som du kan forstå, er der plads til mange forskellige meninger/holdninger/livsanskuelser her på hønseforum /o

Og det er jo det der gør Forum så fantastisk. :)

Man må sige at hun er en rigtig hønemor, bare jeg sætter hænderne ned med mad og frisk vand, så puster hun sig op og ser helt farlig ud :-P

Hun lyder til at være en god skruk.
Som jeg kan læse mig til (nu) har du ikke varmelampen lige i hovedet på hende, og så gør den næppe skade. Jeg frygtede at den var placeret over skrukkens redeplads.

Jeg 'pylrer' normalt ikke omkring mine dyr, men skal ærligt indrømme at jeg fraveg denne regel sidste år da jeg fik min første kalv.
29. februar manglede én af mine 2 køer på stalden ved aftenfodringen. Jeg regnede med at hun var 'beskæftiget' med vigtigere ting end mad. Efter fodring gik jeg en tur på folden med en lommelygte i hånden. Ca 400 m fra stalden fangede jeg, ikke blot 2, men 4, lysende øjne i lyskeglen. Det var koldt og råt, og langt fra staldens beskyttende vægge. Så jeg puttede lygten i lommen, løftede kalven op, og begyndte turen tilbage til stalden, med kalven i mine arme. Kalven havde sikkert klaret sig fint sammen med sin mor på folden for natten, men jeg blev blød om hjertet.
Mvh
Erik Andersen