Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Djursland på forum?  (Læst 1201 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
Djursland på forum?
« Dato: 01 Februar , 2013, 21:07 »
Jeg synes kun sjældent at se salgsannoncer fra Djursland herinde? Og det er jo ikke så godt, når man som jeg ALTID kan bruge en ny fin høne!! Særligt Araucana, Maran og Orpington. 

Så kære forumsfolk fra Djursland - hvor og hvor mange er vi egentlig?

De bedste hilsner
Louise fra Dråby ved Ebeltoft

Racehøns:
1.2 Blårandede Araucana m. tufter.
0.1 splash hvid Araucana m tufter
0.1 blå Araucana

Hyggehøns:
0.2 dværgwyandot
0.2 Araucana/???
0.1 Araucana/??
0.1 silke
0.1 dværgkochin/silke

« Senest Redigeret: 02 Februar , 2013, 11:13 Fra Hyggehøns i Dråbyland »

Offline Rudy

• Bruger
Sv: Djursland på forum?
« Svar #1 Dato: 01 Februar , 2013, 21:16 »
Louise, jeg vil medgive dig at selvfølgelig afsøger vi sædvanligvis alle vort nær område i første omgang. Men undertiden kan det være ganske umuligt at opdrive noget specifikt, såsom bestemt race/farve samt ikke at forglemme god kvalitet, og så må man søge længere væk. Jeg har ofte selv været langt hjemme fra, for at finde godt avls-materiale til blodfornyelse af mine mange Orpington farver, også udlandet har været målet.
Omvendt oplever jeg også jævnligt der kommer folk for at hente Orpington hos mig "fra den anden ende af landet"

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
Djursland på forum?
« Svar #2 Dato: 01 Februar , 2013, 21:32 »
Ja jeg ved det godt og tro mig, to (helst blå) bamsedamer nede fra dig står ret højt på listen!! Men hvor er der bare laaaaaangt i dieselkroner...

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #3 Dato: 01 Februar , 2013, 23:35 »
I dit område er der ca 20 medlemmer, men måske alle ikke er aktive.
Du ser det ved at gå op i øverste linje under banneret, og finde "medlemskort" så kommer der et kort med masser af nåle, klik på den lilla nål du mener er dig nærmest, så kommer der en liste over dine naboer  /o

Hvis de har sat en pind på kortet
« Senest Redigeret: 01 Februar , 2013, 23:40 Fra Ina.... »
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Kenneth j

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 02 Februar , 2013, 00:03 »
Hej

Jeg er fra Djursland ca. 10 km fra dig :)

/Kenneth
1,4,3  Dansk landrace dværg
1,3  Dansk landrace
2,7,2  Blå kobber Maran
1,0,3  Sort kobber Maran
0,4 blandet

http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.djursracefjerkrae.dk/

Offline Lone

• Bruger
« Svar #5 Dato: 02 Februar , 2013, 08:06 »
Tænk, jeg synes da Djursland er meget centralt  ;) Har lige været på tur fra Ålborg til Fyn og retur efter 1 hane, som dog blev til 2, men ser sådan på det, at alle hobbyer koster. Og havde min hobby været en hest, havde det kostet min et par tusser om måneden. Uden at levere æg til gengæld!
Vil man andet end krydsningshøns,ja, så må man også være indstillet på at bruge noget brændstof. Og det er da heller ikke forbudt at høre noget godt i radioen undervejs eller dumpe ind hos de venner, man ellers sjældent får besøgt.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
« Svar #6 Dato: 02 Februar , 2013, 08:52 »
Der er af og til noget til salg i Norddjurs der er da hvis Maraner til salg i Grenå for tiden. Her i Syddjurs kniber det lidt mere med udvalget. Især hvis man er ude efter landhøns i diverse farver. Sælge kan nu også være svært.
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 02 Februar , 2013, 09:02 »
Jer i Jylland, I skal da i det mindste ikke betale extra for en færge eller bro for at komme rundt til hinanden. ;) Og I har da også mange fine moterveje, så I hurtigt kan komme afsted.  /o

Men kombiner turen med noget andet, f.eks besøge familie eller venner eller se nogle attraktioner. Det gør jeg da, når jeg kører rundt i Danmark i hønsenes tegn, og jeg har bestemt ikke en lille og økonomisk bil, så det koster altid mange diesel kroner.

Men som Rudy skriver, så må man nogengange køre efter det man gerne vil have og som en anden også skriver så koster al hobby penge.

Ellers er der jo også den mulighed at efterlyse en transport, mange folk er flinke til at tage dyr med rundt, de skal bare spørges først.

Men jeg kunne da også godt tænke mig at folk fra Lolland og Falster blev noget mere aktive, ikke så meget med køb og salg, men mere med seriøs avl af racer og klubarbejde.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Henrik Helms Madsen

• Passiv bruger
  • HHM
    • Lidt nye haner
« Svar #8 Dato: 02 Februar , 2013, 09:22 »
Det er rugeæg der er til salg i Grenå.
Der er af og til noget til salg i Norddjurs der er da hvis Maraner til salg i Grenå for tiden. Her i Syddjurs kniber det lidt mere med udvalget. Især hvis man er ude efter landhøns i diverse farver. Sælge kan nu også være svært.
1.3 Brune landhøns
1.5 Sorte landhøns

Offline Svend Erik

• Bruger
    • Team Dråby
« Svar #9 Dato: 02 Februar , 2013, 10:15 »
Der har lige været i Hobbydyrsudstilling i Byhallen i Kolind, hvor Kolind og Omegns Fjerkræklub havde ca. 700 besøgende så der er masser af interesserede fjerkræfolk på Djursland
Racefjerkræ på Djursland, Kolind og Omegns Fjerkræklub
www.djursracefjerkrae.dk
Faverolles den hyggeligste høne
www.faverolles.dk
Racefjerkræ i Danmark
www.racefjerkrae.dk
Faverolles i Dråby
www.TeamDraaby.dk

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
Djursland på forum?
« Svar #10 Dato: 02 Februar , 2013, 11:23 »
Flot besøgstal i Kolindhallen.
Jeg boede på hospice hos en kær veninde på det tidspunkt, så jeg har den helt sikkert tilgode næste år...

Kenneth J. Hvilke racer har du?

Og Henrik H. M. -  Så jo den flotte landhane fra Egon, så du har danske landhøns..

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
Djursland på forum?
« Svar #11 Dato: 02 Februar , 2013, 11:27 »
@Ina. Tak for info, jeg er næsten altid on-line via min mobil og Tapatalk, jeg må lige se om det er muligt at se medlemskort her. Jeg er ret håbløs til multimedier!!!!

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
Djursland på forum?
« Svar #12 Dato: 02 Februar , 2013, 11:30 »
@Svend Erik: ser lige Team Dråby?!  Er det din hane, jeg kan høre? Hvor skønt Det er dig med Farverolles så? Aner ikke hvor jeg har det fra.

Offline Kenneth j

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 02 Februar , 2013, 22:28 »
Jeg har dansk landrace i stor og dværg.
Og blå kobber maran høner og 1 blå kobber og en sort kobber hane.

/Kenneth
1,4,3  Dansk landrace dværg
1,3  Dansk landrace
2,7,2  Blå kobber Maran
1,0,3  Sort kobber Maran
0,4 blandet

http://www.racefjerkrae.dk/
http://www.djursracefjerkrae.dk/

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
Djursland på forum?
« Svar #14 Dato: 02 Februar , 2013, 22:52 »
@Kenneth   Uhh de varaner. Jeg forærede en veninde et par (hyggestandard) Sort/sølv i fødselsdagsgave, men hønen fik jeg igen, da hun søger nogle "finere". Jeg er helt syg med den, dejligt temperament og tempo