Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: erfaringer med Egg incubator JN8-48 ?  (Læst 13224 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
Sv: erfaringer med Egg incubator JN8-48 ?
« Svar #15 Dato: 11 Februar , 2013, 23:29 »
Jeg kan såmænd godt holde en ens fugtighed, men når jeg så krydstjekker med den lille runde fra America er der 12 % forskel og så det jo ikke til at finde ud a.

Mvh    Jørgen

Offline Flaskedaske

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 12 Februar , 2013, 07:07 »
Nej netop Jørgen, men en Høne der ruger i guds fri natur , der svinger fugtigheden jo også Nat og dag.

men maskinen som helhed er efter min overbevisning den bedste på marked til under 2000,- til hobby vel og mærket

vh Therkel
0.1 Kone, 1.1 Dejlige børn, 1.6 Australorps, 1.2 Brahma, 1.1 Fjordheste, 1.0 Islænder, 1.1 Hunde(Skøde størrelse), 0.1 HB Kat.

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 12 Februar , 2013, 08:32 »
Har gode resultater med at ruge 'tørt', altså med 20-25 % fugt - jeg ruger i trærugemaskine. Hæver først fugtigheden til omkring de 60-70% når der er hul i første æg. 

Men det er lidt af en 'religion'. Har tidligere fået druknet for mange kyllinger ved at ruge for fugtigt i plastic-rugemaskine.
Mvh Marianne

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #18 Dato: 12 Februar , 2013, 08:35 »
morten kig ud til venstre , holstebrogården  sælger dem

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 12 Februar , 2013, 10:17 »
Nej netop Jørgen, men en Høne der ruger i guds fri natur , der svinger fugtigheden jo også Nat og dag.

men maskinen som helhed er efter min overbevisning den bedste på marked til under 2000,- til hobby vel og mærket

vh Therkel

Ja, er jeg da med på men når maskine siger 43-45% og den manuelle samtidig siger 57 er der jo noget som ikke stemmer. Og ja, den manuelle ER kalibreret.
Tror nok mest på den manuelle og så ville kyllingerne jo drukne som Marianne siger hvis jeg kørte efter display.

Mvh    Jørgen

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 12 Februar , 2013, 10:17 »
Der er nogle maskiner på markedet som er kopier af de originale som den der ses ude i siden.

De originale maskiner skulle være ret gode, mens kopierne ikke er på samme højde - hvilket vel er meget naturligt ;)

Har ikke selv nogen erfaring med dem, kun hvad jeg har kunne finde på diverse engelske sider dengang jeg søgte oplysninger omkring maskinen.
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Christian Clement

• Passiv bruger
  • bidt af en gal avler
« Svar #21 Dato: 12 Februar , 2013, 12:50 »
@ jørgen

hvordan gjorde du lige det med den manuelle fugtigheds måler, lå den bare løst inden i maskinen eller hvordan ?

Offline Jørgen Hansen

• Passiv bruger
« Svar #22 Dato: 12 Februar , 2013, 15:43 »
ja