Hej Malena
Det kan jeg svare dig på, du købte høner af en stamme, mener de var efter Ella (welsh) og hane linien var fra pipinegges.
Så du har det som hedder en avlspakke, hvor du uden problemer kan parre hane til høner.
Vi har fået rugeæg fra 4 steder i England og det ene sted fik desværre stjålet alle deres avls dyr, det er derfra at vi har vores vildfarvet og sorte samt en lavendelfarvet hane som blev brugt til Ella fra welsh, og gølla vores tværstribet de/den sorte bar dog også lavendelfarven og den blev så brugt til dem fra pipinegges, men værst af det hele var at det var der fra vi fik æg i anden omgang og fik desværre også avlsdyr som havde pudekam og samme sted som Johanne også købte rugeæg fra.
Vi valgte dog for at få nyt blod at tage dem som ikke fik pudekam og sælge de som fik pudekam som havehøns.
Et andet sted fik jeg silkeæg og det viste sig at de havde også Engelske Araucana både i stor og i dværg.
Så der er 4 linier i Danmark, og vist I kan samarbejde, jer som har købt de avlspakker, vil I ikke lave super indavl, men der skal nok snart (2-3 år) noget nyt til, komme min vej forbi England så skal jeg nok kikke efter avlsdyr/rugeæg.
Mvh Viben
P.s er dog lidt skuffet over at ingen kunne præsterer at vise en hane og en høne frem på LU 2012
Derfor afleverede jeg kvit og frit de sidste lavendel/perlegrå araucana til toppeklubben så de tager vare på at der vil komme på LU næste år.