Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: fjerkræsaks  (Læst 986 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline kristiank

• Bruger
fjerkræsaks
« Dato: 28 Januar , 2013, 11:45 »
vi har en fiskars fjerkræsaks det er noge skod bæ og kan ingenting klippe i nogen der kan anbefale en god

Offline Peter Agger

• Passiv bruger
Sv: fjerkræsaks
« Svar #1 Dato: 28 Januar , 2013, 13:27 »
Prøv en "felco" beskæresaks Kristian. Den er ikke speciel billig, men jeg tror ikke du får noget bedre.
Den kan jo bruges til fjerkræ, når du klipper grene til gederne, og også til at rette gedernes klove med. Og skulle man være uheldig at få knækket eller ødelagt knivbladet kan der fås reservedele til den.
Den fås i mange varianter, (også til venstrehåndet) men jeg holder mest af den der hedder Felco nr.2.
Hilsen
Peter

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Januar , 2013, 13:53 »
Har en Felco 2 som har holdt siden jeg startede i lære og har kun rosende ord omkring den. Selv hegnstråd kan den klare uden at gå til..
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline Hundstrup

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Januar , 2013, 19:21 »
Læste for nogle år siden at fjerkræsakse er ubrugelige. Har ikke brugt dem siden.Det er nok fordi man bruger dem på en blanding af kød og ben og det bliver noget snask. Kunne så huske at min gamle far som var slagter altid blotlagde benene for derefter at save dem over. Nu bruger jeg en god kniv til kødet, til flade ben bruges en fiskars lille grensaks, til rørben har jeg en lille sav. Jo lidt besværligt også for de professionelle, deres fine resultat er ofte fordi de bruger både rigtige redskaber - og tid:o)

Offline Tapani

• Bruger
« Svar #4 Dato: 28 Januar , 2013, 19:48 »
Tak for tipset Peter
Jeg har nok brugt mit felco 2 til næsten alt men ikke som fjerkræsaks. Jeg er overbevist at de god nok, jeg klipper/knuser ben til høns med felco. Jeg tror at jeg skal købe et par til køknet, den som jeg har i lommen fylder ikke hygiejne krav til køknet :angel:
Mvh
Tapani
1.3 Sort sølv dobbeltrandet Barnevælder
0.1 Cream Leghbar.
0.1 Marans
0.1 blanding
Honning bier
1.0 mand