Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Temperatur i rugemaskiner  (Læst 10794 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Rixen

• Passiv bruger
Sv: Temperatur i rugemaskiner
« Svar #15 Dato: 28 Januar , 2013, 20:56 »
Måske jeg skulle ofre 170 kr. på sådan et termometer..

Men ville faktisk gerne ha sat en digital termostat i min store trærugemaskine..men ved ikke om man kan stole på den så..

1200 kr. er jo også en slags penge at smide i maskinen, desuden har jeg jo ikke evnen til at få sat det i.. ::)

Ja syntes egnetligt også amerika er blevet lidt kedelig og dyrt..de skal til at "oppe" sig, nu hvor det er blevet nemmere at handle med hele verden..

Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #16 Dato: 29 Januar , 2013, 06:21 »
rikke du har en fin thermostat i din ruger, de er brugt med stor held i mange år , jeg ved godt den kan være svær at indstille, men når det er gjort skal der jo ikk pilles ved det, så frem med røv periskopet og få den trimmet, så så du kender evt fejlvisning på maskinens vinkel thermometer, så du behøver ikk fare ud og bruge en masse penge

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #17 Dato: 29 Januar , 2013, 15:35 »
Ja..næste udfordring er at finde at gammeldags termometer, hverken apotek el. matas har det på lager..
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline kristiank

• Bruger

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 29 Januar , 2013, 17:06 »
- den er ikke på lager  ;)
Mvh. Rikke

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #20 Dato: 29 Januar , 2013, 18:11 »
Ja..næste udfordring er at finde at gammeldags termometer, hverken apotek el. matas har det på lager..

Du kan købe den på flere netsider.Problemet er at de ikke mere må sælges med kviksølv.Der er så idag andre ligeså gode væsker i .Prøv at lave en googlesøgning på lægetermometre.
Hilsen Leif
Kanariefugle.