Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Covatutto rugemaskiner  (Læst 14665 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mcquolle

• Passiv bruger
Covatutto rugemaskiner
« Dato: 28 Januar , 2013, 09:25 »
Hej med jer,

Er der nogen af jer der har stiftet bekendtskab (Godt/Dårligt?) med Covatutto rugemaskiner? De forhandles bl.a. af www.breker.de

Jeg havde lidt kik på denne:
http://www.breker.de/covatutto-108-motorbrueter-vollautomatisch-incubator-digital.html
Synes jo umiddelbart man får en "stor" maskine til rimelige penge...
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Covatutto rugemaskiner
« Svar #1 Dato: 28 Januar , 2013, 09:26 »
den ligner jo noget fra knægtens duplo lego

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 28 Januar , 2013, 09:34 »
Nu tænker jeg jo ikke på en rugemaskine som en pyntegenstand ind til stuen.  :P

Jeg tænker på det som et stykke værktøj. Og jeg vil gerne have det værktøj som har den bedste pris i forhold til kvalitet og ydelse.  ;)
MvH
Morten

0,1 Hustru

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 28 Januar , 2013, 09:41 »
Kender ikke modellen..men kan bare ikke forså de ikke kan sætte plastik/glas i hele fronten(el. låget i andre modeller) man kan ikke følge med i klækningen uden at åbne,,det er vel til at forstå..men måske dem der bygger maskinerne aldrig selv har ruget  ???
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 28 Januar , 2013, 09:45 »
De har 162-ægs modellen. Der er HELE lågen i klart plexiglas. Har fundet den til omkring 550€ (4200,-kr) i italien.
MvH
Morten

0,1 Hustru

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #5 Dato: 28 Januar , 2013, 09:46 »
ja ok men tror du når du kommer op i denne prisklasse har noget mere glæde af en alm træruger, jeg blev i hvert fald overrasket, hvor gode de er og min er med gammel mekanisk thermostat.
de er lavet i mange år og bliver det stadig , det er der nok en grund til.

men hvorfor ikk lave en selv, du er jo fiks på fingerne

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 28 Januar , 2013, 10:00 »
Har overvejet selv at bygge en, men har så mange andre projekter i støbeskeen, så synes ikke jeg har tid til også at bygge en rugemaskine.

Den 162-ægs model med klar låge kan fåes helt ned til 456€ inkl forsendelse til DK. Den er fuldautomatisk og med digital visning. Det synes jeg da er en ret god pris for så stor en maskine.
MvH
Morten

0,1 Hustru

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 28 Januar , 2013, 10:10 »
Nu ved jeg ikke, hvor stor en rugemaskine du skal bruge.

Men, hvis jeg skulle købe en maskine, skulle det være fra Hemel:
http://hemel.de/index.php?cPath=196_207_226

Til hver maskine følger der 2 bakker af eget valg, 2 kar til vand, et termometer og et hygrometer. Så kan du jo også selv, om du vil ha' forskellige ting til din maskine som digital styring osv...
Den billigste af trærugerene er den her:
http://hemel.de/product_info.php?cPath=196_207_226&products_id=2809
Den koster så 395 + 69 (fragt) euro, hvilket svarer til ca. 3500 kroner.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline Rixen

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 28 Januar , 2013, 12:37 »
Jeg ville også helt klart vælge hemel rugemskinen hvis det var mig  :)
Mvh. Rikke

3.6 Guld/sortbåndet Brahma, 1.9 Gul Orpington, 3,7 blå/splash/sort Orpington, 1.4 Hvid/sort(blå)Columbia Brahma, 1.4 lys sussex, 1.4 Grågæs m. toulouser, 2.4 Rouenænder.

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 28 Januar , 2013, 12:47 »
Både Hemel og Reka laver også fine maskiner, men de koster også derefter. Hvis man skal have en Hemel der matcher 160-ægs Covatutto'en så koster den knapt det dobbelte. (Ca. 750€)
MvH
Morten

0,1 Hustru

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 28 Januar , 2013, 12:49 »
Men hvor stor skal den være?
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 28 Januar , 2013, 13:17 »
Mine tanker i starten var:

- Digital styring.
- Fuldautomatisk.
- Mindst 50 alm. hønseæg - Dog gerne større så der er god plads til ande-/gåseæg (Fremtidssikring)
- Pris: Nok omkring de 3000,- kr.

Har surfet nettet tyndt og læst om en masse forskellige. Ud fra pris/funktionalitet synes jeg så Covatutto'en lyder til at ligge i den bedre ende. Men hvis ingen kender den, eller har noget godt at sige om den, så er jeg ikke sikker på at jeg vil være den første til at teste legetøj til 3,5k. Hvis deres 108-ægs maskine bare havde været med helt klar låge, så var det lige den rigtige størrelse, men kan høre at man skal prioritere muligheden for at se ind til æggene, uden at åbne, ret høj.
MvH
Morten

0,1 Hustru

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #12 Dato: 28 Januar , 2013, 13:33 »
hvis du kan nøjes med 48 æg så prøv holsterbrogårdens , der er vist os en i aabenrå der sælger dem

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
« Svar #13 Dato: 28 Januar , 2013, 13:59 »
Når du går og venter på at de djævelske æg skal klække så er det meget rart at kunne følge med uden at åbne maskinen. Vi var slemme til at åbne for tit ved de første rugninger vi lavede og derfor var vi sikkert skyld i en del døde kyllinger. Men det er med rugemaskiner som med alt andet der er forskellige meninger og forskellige behov. Men jeg vil helt sikkert vælge en hvor man kan se ind hvis jeg skulle købe ny.
Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #14 Dato: 28 Januar , 2013, 15:17 »
Nu skal jeg ikke prøve at virke klog eller noget. Men jeg synes at trærugerne virker mere pålidelig og holder i længere tid, end de forskellige andre maskiner så som Madam Blå, Rcom osv. Det er i hvert fald den opfattelse, jeg har fået efter gennemlæsning af mange tråde om rugemaskiner herinde.