Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: dværghøns sammen med sussex  (Læst 2861 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline bondemortil4

• Passiv bruger
dværghøns sammen med sussex
« Dato: 22 Januar , 2013, 11:58 »
Hej
jeg vil rigtig gerne ha et par dværghøns eller 3 de skal gå sammen med vores sussex høns. da måren har taget vores flotte sussex hane skal vi jo nu ha en ny. Og det var så her jeg tænkte om jeg også skal have en dværghane? (Vi vil bruge dværghønsene til at ruge med) eller kan de små høns godt holde til en stor hane?

Hilsen Nina
Hilsen Nina

Med høns, mand og mange børn ;-)

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
Sv: dværghøns sammen med sussex
« Svar #1 Dato: 22 Januar , 2013, 15:21 »
Helst ikke dværghøns til store haner. (Men jeg har nu i årevis haft en enkelt dværg-landhøne gående sammen med barnevelderne, og hun fejler ikke noget).
Sussex skulle da ellers være til at få til at ruge selv. Måske skulle du få nogle høner fra en stamme der ruger sammen med en ny hane.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline todda

• Bruger
« Svar #2 Dato: 22 Januar , 2013, 16:16 »
jeg har en stor kochinhane gående sammen med 2 dværghøner,han værdiger dem ikke et blik,men holder sig til sine egne.Værre er det med dværghanen,han er meget "forelsket" i kochindamerne,hvor de så ikke kan se hans sjarme ;D ;D ;D ;D
1.6 amrock,0.2 australorp,2.6 araucana   ,3.9 silker,1.1 chabo, 2,5 welsumer,4.12 færøske ænder,.

Offline bondemortil4

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Januar , 2013, 19:40 »
Kan de to haner godt sammen?

Vi fik dem sidste år og ingen af de 5 ville ruge :( så nu vil vi prøve med dværghøns
Hilsen Nina

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #4 Dato: 22 Januar , 2013, 20:15 »
NEJ! Ikke noget med at sætte 2 fremmede haner sammen. De vil højst sandsynligt slå hinanden ihjel.
Hvorfor ikke bare købe kyllinger, anskaffe en rugemaskine, eller købe store høns der kan ruge?
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline bondemortil4

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 22 Januar , 2013, 21:14 »
jeg har en stor kochinhane gående sammen med 2 dværghøner,han værdiger dem ikke et blik,men holder sig til sine egne.Værre er det med dværghanen,han er meget "forelsket" i kochindamerne,hvor de så ikke kan se hans sjarme ;D ;D ;D ;D

det vil sige at jeg godt kan sætte en stor og lille hane sammen?
Hilsen Nina

Offline Henriette Hall

• Bruger
« Svar #6 Dato: 22 Januar , 2013, 21:25 »
Kun hvis du vil risikere et blodbad. Ofte går det et stykke tid, men lige pludselig går det helt galt! Men du kan også risikere at de flyver lige i flæsket på hinanden første gang de ser hinanden! Det er et lotteri at sætte to haner sammen.
1 Dansk Landhøne. Stor.