Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Slagtehøns ?  (Læst 2001 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Randi E

• Passiv bruger
Slagtehøns ?
« Dato: 22 Januar , 2013, 10:15 »
Jeg har en flok Isa Brown og stor wyandot høns der går med 2 haner af racen stor wyandot. Jeg vil nu gerne lave nogle slagtehøns, der får en god størrelse /o Men jeg er i tvivl om jeg kan bruge egne kyllinger, eller der er mere ved at købe nogle daggamle plymouth rock? Har bare hørt der er problemer med deres ben og de vokser alt for hurtigt?
Nogle gode råd modtages ;D
1 sort sussex høne, 1 tværstribet skovhøns.1 sort skovhøns, 1 amberlink høne

1.0 finsk lapphund

Offline kristiank

• Bruger
Sv: Slagtehøns ?
« Svar #1 Dato: 22 Januar , 2013, 10:38 »
det komme jo an på om du vil ha meget kød hurtigt eller godt kød, jeg ville klart barelade en skruk ruge nogle wyandot æg ud, evt selv ruge (i maskine, ellers bliver man øm i måsen), og se hvordan de bliver.

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #2 Dato: 22 Januar , 2013, 11:37 »
Rene wyandotter skulle være dejlige slagtedyr. Æggehybriderne er ikke værd at avle videre på hvis det er kød man vil have ud af det. De vil rimeligvis være udmærkede æglæggere, om end ikke så gode som hybriderne. Racehøns skal gerne nå en alder af ca ½ år før de er slagteklare. Kødhybrider (ofte solgt som plymouth rock) får hurtigt dårlige ben, er svære at aktivere, og nogen siger de har ret groft kød. Til gengæld er de slagteklare på et par måneder.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Offline morAnna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 22 Januar , 2013, 16:07 »
jeg venter netop på kyllinger af store wyandotter, min høne  sidder på æggene(lidt tidliget men pyt  så) og  hvis der kommer noget ud af  dem så bliver de klare til slagt til sen sommer...
høns, ænder, hunde, katte...