Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Andehus  (Læst 2942 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline mcquolle

• Passiv bruger
Andehus
« Dato: 21 Januar , 2013, 13:36 »
Hej ærede orakler.  :)

Hvor mange moskusænder kan jeg med god samvittighed lade residere i dette lille hus?  :angel:

Det er delt op i 2 rum med fælles indgang. Hvert rum er ca. 125x125x80-90 cm (LxBxH) så der er i alt 3m2 gulvplads. Brædderne er fuget, så der kommer ingen træk. Og så kommer der et vindue i hvert rum, men det havde jeg ikke tålmodighed til at tegne ind.  8)
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: Andehus
« Svar #1 Dato: 21 Januar , 2013, 15:32 »
Hi hi Morten du er altså go på et tegnebræt /o
I princippet kan du have alle dem du vil, for hvis de får lov at bestemme gider de ikke huset, med mindre de ligger æg. 
Hvor tæt du kan presse dem sammen skal jeg ikke kunne sige, men det afhænger jo også lidt af om der skal være plads til til vand/mad. Vi lavede en nødstation i sommers, imens vi gjorde klar til de skulle flyttes et andet sted hen. (overgang ca 1½uge) Det var også omkring 3-4 m2. De blev drevet ind, men de lå virklig tæt, men kunne dog være der, i de få mørke timer en sommernat vare. Der var 13 stk. Jeg ville aldrig drømme om at putte så mange ind på så lidt plads igen, og det skete da også at nogen fik lov at sove på klatrestativet og kirsebærtræet istedetfor ::)
De 5 vi har nu, har omkring 20m2. nu der er mad og vand, reder og plads til at gå ind og ligge og hygge når der er rigtig koldt som idag. Åbner vi når der er mørkt ligger de tæt, i en flok og fylder vel ca 5m2.
Håber det giver lidt, ellers må du gerne titte forbi og kigge en dag hvis du får lyst, også selvom ællingerne ikke er færdige :)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"