Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Balanceproblemer hos gase  (Læst 4638 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Moslund

• Passiv bruger
Balanceproblemer hos gase
« Dato: 20 Januar , 2013, 10:17 »
Jeg har en svanegase som idag har fået balanceproblemer, de andre gæs og ænder som den går sammen med fejler ikke noget og umiddelbart er der ikke andre symptomer, nogen der har et bud på hvad det kan være?
Søren

Skånske blomsterhøns, Australorps sort og blå, Araucana vildtfarvet, MEDK, Brahma, Sachsen ænder, Indiske løbeænder, Svanegæs, Påfugle, Nymfeparakit, Sangparakit, Undulat

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Balanceproblemer hos gase
« Svar #1 Dato: 20 Januar , 2013, 10:25 »
Har du mærket om den er tynd?

Svagelige dyr, eks. på grund af orm, mister ofte balancen når de er blevet tilpas afkræftet.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline Moslund

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 20 Januar , 2013, 10:27 »
den er ikke tynd og den kan fint stå men når den går så sejler den og ind imellem er den ved at tippe bagover...  :(
Søren

Skånske blomsterhøns, Australorps sort og blå, Araucana vildtfarvet, MEDK, Brahma, Sachsen ænder, Indiske løbeænder, Svanegæs, Påfugle, Nymfeparakit, Sangparakit, Undulat

Offline Moslund

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 20 Januar , 2013, 10:28 »
der er heller ingen hosten og den skræpper lige så godt som den plejer
Søren

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #4 Dato: 20 Januar , 2013, 11:34 »
Nu i disse rottetider, har du måske haft gift stående gasen har fået fat i ??
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Moslund

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 20 Januar , 2013, 12:00 »
Nej ingen gift, har kun fælder stående, netop for at undgå at det kommer i de forkertes maver
Søren

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #6 Dato: 20 Januar , 2013, 12:10 »
drikker han vand når du kommer med spanden. ænder kan spise sne for at få vand til fodderet  gæs kan ikk
« Senest Redigeret: 20 Januar , 2013, 12:46 Fra kristiank »

Offline Moslund

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 20 Januar , 2013, 12:14 »
han suser ikke direkte hen til vandet når jeg skifter vand, det er der ingen af dem der gør, har kigget i hans klatter og kan ikke se orm...
Søren

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #8 Dato: 20 Januar , 2013, 13:02 »
søren så skal du altså stoppe med at dele en flaske rødvin med ham, han kan jo ikk tåle det

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 20 Januar , 2013, 13:19 »
Spørgsmålet om han får nok at drikke er nu fornuftigt nok, der er masser af dyr der ikke drikker nok i kulden, og det er skidt, da dehydrering feks, kan medføre mistet ædelyst og svimmlehe/konfusion.

Hvis jeg har den slags mistanker hos mine dyr, smider jeg en æblemost i deres drikkevand, det tiltrækker de fleste til at tage en ordentlig tår, heste gæs høns mv. selv katten er glad for saftevand  :)
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Moslund

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 20 Januar , 2013, 13:40 »
søren så skal du altså stoppe med at dele en flaske rødvin med ham, han kan jo ikk tåle det

Hehe  ;D Kristian, nej det må jeg hellere stoppe med, var ellers så hyggeligt  ;)

Hvis jeg har den slags mistanker hos mine dyr, smider jeg en æblemost i deres drikkevand, det tiltrækker de fleste til at tage en ordentlig tår, heste gæs høns mv. selv katten er glad for saftevand  :)

Tak for tippet Ina  :) Det vil jeg prøve
Søren