Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hønseallergi?  (Læst 10391 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mocca

• Passiv bruger
Sv: Hønseallergi?
« Svar #15 Dato: 19 Januar , 2013, 19:31 »
Hej,
Tak for flytningen....
Aner faktisk ikke hvordan den landede under svømmefugle?

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #16 Dato: 19 Januar , 2013, 22:48 »
hmm var der nu ikke noget med at hønsene skulle gå i hønsegård, (Brøndby) måske, i tilfælde af naboen havde fjerallergi, og at hønsene derfor ikke måtte gå frit i haven ?? eller var det noget jeg drømte i et mareridt :o
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #17 Dato: 19 Januar , 2013, 23:40 »
Ina: var det ikke fordi at det støvede inde hos naboen når de sandbader? ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #18 Dato: 20 Januar , 2013, 00:19 »
Jeg tror sgu det er champagnen naboen er allergisk overfor.

Måske hun skulle overveje at skære lidt ned på det daglige forbrug.  ;D

Jeg tror ikke et øjeblik på at det er hønsene der giver allergi problemer. Den er for langt ude.

Jeg er selv allergiker.
Jeg tåler ikke fjer og hest.

Inden jeg flyttede på landet for 15 år siden ville en hest på fjernsynet afføde voldsomme allergiske reaktioner (ironi tilsat). Men jeg var meget allergisk overfor heste.

Jeg kan ikke sove med fjer, da jeg så vil vågne op med totalt blodsprængte og hævede øjne.

Vi havde heste (min yngste datter) i ca 10 år, som jeg var i berøring med, omend i begrænset omfang, og jeg klarede mig igennem.

Og jeg har haft høns i 14 år, ænder og gæs i 10 år. Hønsene er i hænder med jævne mellemrum, uden at det giver problemer.

Jeg skal tilstå at jeg tager en lille tablet hver morgen som gør at jeg kan håndtere både heste (begrænset omfang) samt diverse fjerkræ. Hvordan jeg ville have det uden at tage den lille tablet ved jeg ikke. Måske jeg skulle prøve at droppe den for at finde ud af om behovet fortsat er reelt. 

Mvh
Erik Andersen

Offline Marianne M.

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 20 Januar , 2013, 07:00 »
Der var engang jeg ikke kunne tåle heste. Men nu har jeg 3, og det er helt uden problemer. Dengang jeg ikke kunne, var jeg stædig for jeg ville ride, og jeg blev hjulpet igennem de værste røde øjne med piller (det ville man jo nok ikke gøre idag). Jeg tror på en måde jeg blev 'vaccineret', så nu er der slet ingenting.

Så du skal bare spørge din nabo, om de ikke må gå lidt rundt i hendes have, så hun kan vænne sig til dem  ;)
Mvh Marianne

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #20 Dato: 20 Januar , 2013, 08:15 »
hmm var der nu ikke noget med at hønsene skulle gå i hønsegård, (Brøndby) måske, i tilfælde af naboen havde fjerallergi, og at hønsene derfor ikke måtte gå frit i haven ?? eller var det noget jeg drømte i et mareridt :o
Det er bl.a. i Holbæk og vist nok også Djurs eller der omkring, at de har fundet på den slags tosserier /d, også på trods af protester fra DFfR og DFF /d /d.

Der blev for et stykke tid siden herinde linket til en artikel om et savværk, hvor naboerne måtte finde sig i centimetertykt støv fra savværket, i det kommunen ikke ville gøre noget ved det, og mente at forholdene på savværket var i orden. Samme kommune vedtog derefter, at høns ikke måtte gå frit i haverne i kommunen pga. af bl.a. gener fra høns' støvbadning!
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"