Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Skæg pilleri - dårlig vane?  (Læst 2212 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Skæg pilleri - dårlig vane?
« Dato: 16 Januar , 2013, 14:31 »
Vi har jo nogle dejlige faverolles - startede med to høner vi havde fra helt små af, som begge udviklede store smukke skæg :)

Så fik vi to til, hvor de desværre havde pillet skægget af hinanden - nå men det gror jo heldigvis ud igen.
I starten lagde jeg mærke til at de to nye, gerne pillede mine gamle høner i skægget, men det stoppede efter lidt tid, uden nogen mistede mere skæg  ;D

Nu har vi så fået en faverolles hane, hvor skægget også var pillet af - fik så set han i dag stod og havde vældig gang i at pille i skægget på én af hønerne, og nu her mangler den ene halvdelen af sit skæg  >:( /1

De har masser af plads, og går frit i haven, men nu frygter jeg jo lidt at det er blevet en dårlig vane som bliver svær at få stoppet med mindre jeg fjerne de brådne kar  ???
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline JNTS

• Passiv bruger
Sv: Skæg pilleri - dårlig vane?
« Svar #1 Dato: 16 Januar , 2013, 16:21 »
Slet ingen der ved noget??
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 16 Januar , 2013, 16:39 »
He, he - jeg ved bare, at her bliver Babys skæg plukket af, når hun har været i fæld. Det startede faktisk, straks hun kom hertil for to år siden, hvor hun med det samme blev barberet...og kun skægget. Jeg regnede med, at de andre høns ikke mente, at man kunne se sådan ud...de er ikke fjerpillere, men gode til at soignere hinanden og pille beskidte eller brækkede fjer af. Denne gang Baby har været i fæld, klippede jeg hendes skæg af, så hun blev fri for at veninderne skulle gøre det, og måske ikke forstå hvorfor.

Måske synes faverolles også indbyrdes, at de ser forkert ud med skæg ::)

« Senest Redigeret: 16 Januar , 2013, 17:45 Fra Helle K. »
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #3 Dato: 16 Januar , 2013, 17:07 »
holger min over brahmahane blover oss sogineret af en ældre høne, tror han nyder det, og tror ikk han er til SM lege

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #4 Dato: 16 Januar , 2013, 17:36 »
holger min over brahmahane blover oss sogineret af en ældre høne, tror han nyder det, og tror ikk han er til SM lege

...eller begge dele kristian <: *g
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14