Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Bedst tilbage i kulden - hvordan?  (Læst 1451 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline JNTS

• Passiv bruger
Bedst tilbage i kulden - hvordan?
« Dato: 14 Januar , 2013, 09:45 »
Vi har en lille hane inde til rekreation, da rejsen hertil åbenbart har tage lidt hårdt på ham.
Han bor pt. i vores kontor hvor der er dejligt lunt, så han kan komme ordentlig til hægterne igen.

Men han skal jo ud til sine fruer igen, og hvordan gør vi det bedst muligt, nu hvor vi har det frostvejr i øjeblikket??
Vi kan vel dårligt bare sætte ham ud igen, så er der vel stor risiko for at han først rigtig bliver syg  ???

Tænker vi måske kunne hænge en varmelampe op inde hos dem eller er der andre fiduser.. og nu skal I ikke sige han skal blive boende inde indtil forårets komme  ;D
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sv: Bedst tilbage i kulden - hvordan?
« Svar #1 Dato: 14 Januar , 2013, 10:18 »
Vi har en lille hane inde til rekreation, da rejsen hertil åbenbart har tage lidt hårdt på ham.
Han bor pt. i vores kontor hvor der er dejligt lunt, så han kan komme ordentlig til hægterne igen.

Men han skal jo ud til sine fruer igen, og hvordan gør vi det bedst muligt, nu hvor vi har det frostvejr i øjeblikket??
Vi kan vel dårligt bare sætte ham ud igen, så er der vel stor risiko for at han først rigtig bliver syg  ???

Tænker vi måske kunne hænge en varmelampe op inde hos dem eller er der andre fiduser.. og nu skal I ikke sige han skal blive boende inde indtil forårets komme  ;D
Jeg har tænkt over det samme, for jeg har også feriegæster indendøre ::). Jeg havde tænkt på vores sygebur, som er Anton og Romeos gamle høkasse, som Lars har lavet låg til med volierenet. Den står i læ i garagen/carporten, og her tænkte jeg at hænge en varmelampe op, og evt. give hønen et dækken på, eller en sweater a la Helle Ks Baby. Jeg vil dog vente til det bliver lidt mildere, men hvem ved hvornår det bliver det? Jeg ved heller ikke om planen er idéel, så jeg følger lige med her.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Fam. Hedegaard

• Passiv bruger
Sv: Bedst tilbage i kulden - hvordan?
« Svar #2 Dato: 14 Januar , 2013, 11:12 »
Hvis fjerene er intakte på ham burde han jo godt kunne klare kulden så er det kun overgangen fra varme til kulde der skal gøres lidt gradvist. Jeg ville hænge en varmelampe op i hønsehuset og så sætte ham under den.. Så bare lad ham selv bestemme hvornår han har lyst til at gå udenfor i kulden..
Faren er vel kun at hønerne også vil søge varmen.

Mvh  Allan

Kone: Pernille
Datter: Anna
Søn: Viktor