Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Live fra LU  (Læst 23537 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Live fra LU
« Dato: 12 Januar , 2013, 16:55 »
Sidder lige i en rolig stund med onkel Finn på Forumstanden...og ser hvad I laver nu her på Forum.....

Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
Sv: Live fra LU
« Svar #1 Dato: 12 Januar , 2013, 16:58 »
Vældig hyggeligt
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline mariegaard

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 12 Januar , 2013, 17:10 »
får vi snart nogle billeder fra jer :o
Mvh. Peter (og Marianne)

1.3 guld/sort båndet Brahma
1.3 sølv/sort båndet Brahma
1.3 gul/sort colombia Brahma
1.3 sort/kobber Maran
1.3 sort kæmpe Jersey
1.5 lys sussex
1.5 gul/colombia sussex
1.3 trefarvet sussex
1.4 Hvid moskus and
 Duer
 Katte
 Hunde

www.vendsysselfjerkraeklub.dk
www.racefjerkrae.dk
www.raceduen.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #3 Dato: 12 Januar , 2013, 17:30 »
Egon skal først lige hjem og lægge dem på .... 
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #4 Dato: 12 Januar , 2013, 19:03 »
Det kan kun blive et godt billede i år.... for jeg havde meget mere travlt med at kigge på nøgenhalsene ;)
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 12 Januar , 2013, 19:38 »
Hvor var folk henne til billedet i år? Synes der var mange flere sidste år! Husk at komme i morgen!
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 12 Januar , 2013, 20:24 »
Jeg er lige kommet hjem, så live er det ikke, men det var bestemt spændende.
Mit første LU. Jeg er da lidt glad for at dværghøns ikke har min interesse, for ellers havde jeg da slet ikke fået set alt det jeg ville.

Jeg så flotte grå danske gæs, danske ænder og også flotte RIR, New Hampshire, Plymo, Orpington, Barnevelder, Welsumer og sølv sortrandet wydandotter. Også flotte kalkuner i øvrigt.

Til gengæld synes jeg, at flere af maranerne og australorperne var temmelig små.
Små var æggene i burerne også. Men det er vel også unge høns allesammen.
Og så tillader jeg mig at mene, at mine faverolleshøner godt kunne have klaret sig i det selskab. Men det er sikkert fordi jeg ikke har en dyt forstand på standarden.
« Senest Redigeret: 12 Januar , 2013, 20:30 Fra hanemikkel »
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline Egon

• Bruger
    • Egonnyt
« Svar #7 Dato: 12 Januar , 2013, 22:57 »
Mange tak for i dag til jer alle. Særlig tak for de dejlige kager.  ;D "familiefotos" i min egen mappe - undermappe LU 2013 flere billeder kommer i morgen håber jeg. Billederne ligger nu i udstillingsmappen fra LU!
« Senest Redigeret: 15 Januar , 2013, 22:33 Fra Egon »
med venlig hilsen Egon Jensen - 0,2 dværg sussex i 2 farver - og en guldfasan hane.  www.egonnyt.dk

Offline Honningsvesken

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 13 Januar , 2013, 06:20 »
Vi hev også familien ud i kaner-bussen og drog til Fredericia. Vi aner jo hat og briller om standarder og er blot førsteårs-hønseejere, men en hyggelig (og larmende!) oplevelse var det.

Jeg forelskede mig i de hvide snebolde-Wyandotter, som er så forskellige fra vores egne guldrandede. Og Thüringer Skæghøns, sølv-sort dobbeltrandede Barnevelder. Inspiration, til næste gang vores lille 0,5-bestand skal fornyes, var der i hvert fald nok af  :D

Forklarede min 3-årige dreng om præmierne til de pæneste høns og haner, så han strøg hjem og tegnede nogle medaljer til vores egne høns for Bedste Æg og Smukkeste Høne :laugh:
« Senest Redigeret: 13 Januar , 2013, 06:52 Fra Honningsvesken »
0,2 gule Sussex
0,3 guldrandede Wyandotter
0,02 blåtegnede Araucana
0,01 4-årig menneskedreng

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #9 Dato: 13 Januar , 2013, 06:40 »

Forklarede min 3-årige dreng om præmierne til de pæneste høns og haner, så han strøg hjem og tegnede nogle medaljer til vores egne høns for Bedste Æg og Smukkeste Høne :laugh:

Hvor er det skønt, at din søn synes han har de smukkeste høns og de bedste æg *p Dejlig, dejlig dreng *p
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 13 Januar , 2013, 07:01 »
Dem har fået bedst point fra Forum, er så vidt jeg kan se: Marianne M. H. som har fået 96 point for en guld sortrandet Wyandot hane, Torbjørn Nielsen som har fået 96 point for en guldfarvet dværg Italiener , Steffen Lund som har fået 96 point for en sort Nøgenhals hane, Erling Rønnest som har fået 96 point for en rødbroget dværg Orloff høne, Lars Moos har fået 96 point for en hvid/sort columbia dværg Wyandot høne, Patricia har fået 96 for en hvid/sort columbia hdværg Sussex hane. Jeg har sikkert glemt nogen - undskyld! Endvidere har mange fra Forum også fået 95 point for deres dyr.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 13 Januar , 2013, 08:35 »
For ej at glemme Anne-Marie Kurup, der fik godkendt sine hvide faverolles i stor, ærespræmie og ene høne blev udnævnt som bedste store faverolles høne  *o *o*o
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #12 Dato: 13 Januar , 2013, 08:47 »
Håber der blir gode fotos af de store hvide wyandotter.Det var dem (blandt andet) jeg selv skulle ha set. <+
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline TosseTina

• Passiv bruger
  • Brug ikke vold, hent hellere en større hammer.
« Svar #13 Dato: 13 Januar , 2013, 08:59 »
Det var også mit første LU. Blev da klar over da jeg så dværgwyandotterne at mine alligevel ikke er guld sort båndet men orange sort båndet.
Mine sort kobber maraner er også større end de store på udstillingen. Spændende udstilling, fantastisk med alle varianter.
De bedste hilsner fra
Tina
Medl af Praktisk økologi
1.0 sort/sølv Maran
0.3 blå/sølv Maran
0.1 blå/kobber Maran
0.4 blandet Maran & Orpington
0.1 orange sort båndet dværg wyandotte
0.1 araucana blå guld halset
Masser af koi, emder og guldfisk uden tal.
1.0 Homo Sapiens hvid race

Offline Wanda

• Passiv bruger
  • Forkælede høns lægger bedre æg :)
« Svar #14 Dato: 13 Januar , 2013, 09:37 »
Hvor var folk henne til billedet i år? Synes der var mange flere sidste år! Husk at komme i morgen!

var et sted hvor jeg ikke kunne høre at finn ringede til mig :D så et sted nede mellem burene :D
Wanda
1.2 Blåguldbåndet brahma
0.5 blandings trunter.