nu kender jeg en anden fuglehandler så prøvede det samme sidste år.
kurt larsen mener jo her at det er fuglehandleren der er en person der bare ikke kan indrette sig efter reglerne.
men vedkommende jeg kender fik at vide et stykke inde i hans karantæneforløb/behandlingsforløb at for at kunne få sin fugle frigivet skulle hver enkelt fugl testes han kontakter sin normale dyrelæge for at undersøge hvad sådan noget vil koste svaret var 200-500 pr. fugl. vedkommende havde dengang 1200 fugle til at sidde til en værdi af 135000 kr.
lad os sige 200kr x 1200 fugle = 240000 kr.
og så er man jo ikke garanteret frigivelse. man kan jo resikere ny karantæne/behandling hvis de finder en rask smittebærer. og yderligere 240000 kr.
dette resulterede så i at vedkommende gjorde ligesom ole schmidt.
slog sine fugle ihjel så kostede det da trods alt kun 135000 kr.
og vi snakker jo foretninger der skal leve af deres butik.
så tror snarere det er fødevarestyrelsen der intet fatter.
man jagter papegøjesyge hvilket så indebære at raske smittebærere også gør man ryger i karantæne trods det kun er farligt hvis genet det bryder ud.
og sidte år var der jo hele 10-30 personer der blev smittet men de kan jo så ikke smitte andre da det jo ikke smitter fra menneske til menneske men fra dyr til menneske
Flot fødevarestyrelse 
der dør jo heller ikke ret mange af almindelig influensa herhjemme om året
så fokuserer man på der hvor der bliver smitet 10-30 om året. (hvor mange mon der dør).
jeg kan godt forstå vi betaler meget i skat når man bruger pengene til sådan noget i min verden ubetydelige ting/fastholdelse af arbejdspladser i fødevarestyrelsen.
Bjarke