Var Keld ikke en dreng?
Jeg troede (uvidden, nybagt gåsemor sorry) ikke at drenge kunne have æg?
Keld var ikke en gase - men han hed Keld og "han" længe før han i en alder af syv måneder lagde det første æg, og så føltes det helt forkert at begynde at sige hun.
Betyder det med diæten at hvis han havde fået det i tide, at det måske ville have været den rette kur?
Det er selvfølgelig umuligt at sige med sikkerhed; men han lod umiddelbart til at få det lidt bedre, og hans afføring blev meget mere normal i konsistensen. Før havde det været vandtyndt sprøjt, som slet ikke virkede fordøjet.
Jeg prøvede også at blande lidt HUSK i hans mad, for at det ikke skulle løbe lige igennem ham. Det gav nogle lidt geleagtige klatter.
Hvilken slags blød mad blandede du det med?
Han fik primært opmadningsfoder (pulver) til papegøjer iblandet spirulina, mineraltilskud, aminosyrer, HUSK, græs, mælkebøtter og kløver, rørt op i vand. Det grønne røg i blenderen, så det kunne komme igennem sondeslangen. Han havde stort set ikke spist selv i 5 uger, så maden skulle indeholde så meget næring som muligt.
Undskyld, jeg glemte lige at spørger om det som Keld havde svare til liggenød hos høns?
Jo, det var en slags læggenød. Men ægget sad så højt oppe i æggelederen, at det ikke kunne mærkes i bughulen. Det var kæmpestort, over 200 gram, og det var uden skal.