Jeg ville også i stedet lære dem at spise det du har. Her har de små kræsende kræ været 4-5 dage om at lære at spise deres tilskudsfoder.
Jeg har været længe om at lære at fodre dem rigtigt (de skulle jo ikke mangle noget) og da de ikke spiste af deres tilskudsfodder fik de bare ekstra korn.
Nu har de fra om morgenen af kun adgang til tilskudsfodderet og det de selv kan finde i haven. (De tager det de kan finde i haven først). Op af dagen begynder de at spise af tilskudsfodderet når haven ikke rigtig fylder dem op. Når jeg kommer hjem får de et par håndfulde korn og evt lidt madrester (Men ikke mere end de kan nå at spise det op inden for ca. 10-15 min.)
I starten fik de Tilskudsfodder, korn og rester lige fra morgenstunden og ofte i for store mængder. Det bevirkede så at de knap/meget sjællendt rørte tilskudsfodderet.
Så måske at ændre et par rutiner kunne ændre lidt på deres kræsenhed. Det virkede her, men det tog lidt tid. Men som der også er nævt tidligere i denne tråd så dør de helt sikkert ikke af sult