Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Silke/Orpington blanding....  (Læst 1790 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
Silke/Orpington blanding....
« Dato: 16 Januar , 2009, 19:54 »
Hej
Er der nogen der har et billede af en Silke/Orpington blanding  ???
Min Orpington har jo fået nyt hjem hos Berit her fra forum og hendes Silkehane er vild med Orpingtonen  :D Og skulle det nu lykkedes dem at lave et lille afkom, kunne det være sjovt at se hvad der er i vente  :)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington
som er i pleje på ubestemt tid

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
Sv: Silke/Orpington blanding....
« Svar #1 Dato: 17 Januar , 2009, 08:23 »
Tro mig Dorte du bliver den første til at se billeder, men ellers kommer du vel over hvis det skulle ske at han træder hende. Jeg har set et sted en der ville sælge en blanding af silke og orp  :D
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 19 Januar , 2009, 20:12 »
Dem har jeg da haft masser af i flere år og flere farver, hos mig hedder de pophøns.

Det bliver en dejlig stor høne (ikke så stor som orpington) med fjer i stedet for pels, og med top og fodbefjering, meget charmerende, og en fantastisk ruger og kyllemor, der kan være flere æg under hende, og hvor orpingtonen kan være lidt kodset, er pophønen helt suveren med sine æg.
I anden runde får hønsene igen overvejene pels, men stadig top og fodfjer.
Den mørke hud fremkommer lidt tilfældigt, eller jeg ved bare ikke bedre, en hane af første generation er mageløs smuk, med rosenkam og top og blå øresten, men mere hidsig end orpington,farven er afhængig af forældredyrerne.

Jeg har en tilbage i gul, og hun er en ældre høne der stadig ruger sine kyllinger og passer dem med stor omhu.
Jeg skal se om jeg i weekenden kan få taget et billede af hende.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #3 Dato: 20 Januar , 2009, 08:21 »
Neeej jeg vil glæde mig til at få pophøns hvis det kan lade sig gøre, men ellers har jeg jo mine silke  :D
Hilsen

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 20 Januar , 2009, 15:10 »
Glæder mig til at se billeder af Pophønen  ;D Lyder jo til det er ene gode egenskaber, så hva med en ny race ?  :D
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 25 Januar , 2009, 09:28 »
@Ina - øh hvad bliver det til med det billede af Pophønen  ;D
Er jo lidt spændt  ;)
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #6 Dato: 25 Januar , 2009, 21:38 »
Ja ja  ;D
Jeg skal nok huske det billede af min sidste pophøne, som er gul, men jeg har da også et billede af mit første forsøg, som ligger ca 5 år tilbage.
Hende her er rød og så vidt jeg husker var min hane dengang ikke rigtig gul, men rødlig, da jeg på et tidspunkt havde en rød orpington høne.
Denne hønemor er efter den rødlige orpington hane, og en vldtfarvet silkehøne, med tiden bliver de lidt blegere i fjerdragten.
Billedet er jo ikke i superkvalitet, men man kan da få en ide.

Det der med pophønen, kommer sig af at min mand så undrende på de første og sagde "hvad er det for nogen de der med Poul pophår"  og så var det ligesom på plads  ;D Og de er ret søde med deres top og fodfjer, og som det kan ses, kan de ruge kyllinger ud og passer godt på dem.

Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Dorte Hee

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 25 Januar , 2009, 21:47 »
Hun er da bare helt vild herlig og sød at se på  :D
Synes klart der er basis for en ny race  ;D
Tak Ina  :D cool høne  8)

@ Berit Hvad siger du? Tror du ikke Hyben og Charmekaj ku lave nogle fine kyller  ;) <.
Mange hilsner Dorte

0.1 Australops
0.1 Maran/Orpington

Offline ina.....

• Moderator
« Svar #8 Dato: 25 Januar , 2009, 21:54 »
Hende her har jo tillige skæg, idet det mødrende silkeophav var en høne med skæg, og de der silkegener er ret stærke og følger med i mange generationer, også selvom der i generation efter generation går en orpington på.
Jeg har haft det oppe til overvejelse at forsøge med en mere gensikker race, men det kræver altså flere hønsehuse end jeg lige har til rådighed, for at gå mere seriøst til værks, og der skal altid være plads til de rene gule Orper.  ;D
Venlig Hilsen INA

Offline Berit

• Passiv bruger
    • teckels-punch
« Svar #9 Dato: 26 Januar , 2009, 08:43 »
@ Dorte
Ja helt klart kan Hyben og Charmekaj lave lige så skønne kyllinger, bare uden skæg, men du skal huske du skal aftage et par stykker  ;)
Hilsen