Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Filmanbefaling  (Læst 557 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline BB

• Passiv bruger
Filmanbefaling
« Dato: 05 Januar , 2013, 00:17 »
Halløj i forum.
Sad og bladrede rundt på netflix for at finde lidt underholdning, og så så denne film: http://farmageddonmovie.com/
Som skrevet var det på netflix, men den findes sikkert også andre steder.
Farmageddon er en slags dokumentar om hvordan myndigheder forbyder/stopper handel med råvarer fra små landbrug. Meget underholdende og tankevækkende med eksperter der udtaler sig og alt muligt. Lige noget for en bonderøv wannabee som mig :o

Offline hanemikkel

• Passiv bruger
Sv: Filmanbefaling
« Svar #1 Dato: 05 Januar , 2013, 00:53 »
Spændende. Har du set Food Inc.?
Jeg har set klip fra den. Den virker også meget interessant. Landbrugsudviklinen er ret vild. Fx er det almindeligt i USA at 2-3 kæmpe fjerkræproducenter ejer gårdene og bestemmer alt hvad landmanden skal gøre. Og det samme er på vej med planteavl hvor kinesiske firmaer har kontrakter med landmændene i USA som binder dem på hænder og fødder.

Update: Jeg så lige traileren. God pointe. Myndighederne forhindrede hende ikke i at ryge under sine fire graviditeter. Til gengæld var det ulovligt for hende at købe mælk hos naboen.
« Senest Redigeret: 05 Januar , 2013, 01:02 Fra hanemikkel »
Har eller har haft:
Høns: Faverolles (laksefarvede), Australorp (sort, blå), Araucana (vildtfarvet, sort), Maran (sort-kobber), New Hampshire (rødbrun), Sussex (lys), Italienere (hvide).
Ænder: Orpington (gul), moskus (hvid), campbell (khaki).
Gæs: Danske gæs (grå), Steinbacker (grå).

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #2 Dato: 05 Januar , 2013, 07:50 »
fed trøje han har på ham der hælder mælk ud, den med gullerods patronbæltet, hvordan mon det harmonerer med hans handlinger

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Januar , 2013, 08:52 »
Samme pointe som food inc., skræmmende ...
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #4 Dato: 05 Januar , 2013, 11:56 »
Det er virkelig skræmmende, og jeg bliver virkelig rød i kinderne, når jeg ser den udvikling der er sket inden for madindustrien. Som en af dem siger "Vi skal have ret til at vælge den mad der er sundest for os"..., JA, hvorfor skal myndighederne blande sig i det. Det er skrækkeligt, at små bønderne skal knuses, jagtes og straffes /d /d /d. Jeg blev virkelig rystet, da en af dem fortæller hvordan politiet pegede på hende med en pistol :o. Det er bønder med grise i haven!!! Det er ikke forhærdede kriminelle, men det er de blevet udråbt til, fordi deres landbrug ikke er 100% sterilt og kontrolleret >:(.

Jeg kan anbefale jer at kigge forbi www.levende-land.dk, en side fra foreningen Frie Bønder - Levende Land, der kæmper for små bønders og hobbyavleres vilkår her i DK. Jeg har meldt mig ind i foreningen, da jeg går aktivt ind for små hobbyavleres ret til at eksistere.

Tak for linket til filmen, jeg kendte den ikke.
« Senest Redigeret: 05 Januar , 2013, 12:04 Fra Tanja Pedersen »
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"