Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Sammenføring?  (Læst 1570 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Sammenføring?
« Dato: 04 Januar , 2013, 20:47 »
Jeg har en lille hollandsk dværg og en araucana der er vokset op sammen. Se også denne tråd: http://fjerkrae.dk/prod/index.php?topic=28634.msg255526#msg255526

De går i en lille voliere på ca. 3 m2, og har eget hus. Dog er de, især den lille dværg, ekstremt nysgerrige, og vanvittig gode til at bryde ud af deres hønsegård som ligger inde i maranernes hønsegård.

I dag fandt jeg både araucanaen og dværgen i flokken blandt maranerne. De så ud til at nyde den ekstra plads, og ingen af de andre høns gjorde tilsyneladende noget ved dem. Går det mon an at lade dem være sammen med flokken på 20 maran/araucana/blandingshøns i dagtimerne, i hønsegården? Der er to maranhaner i gården, begge to tre år gamle, hvoraf den ene er lettere halvbims ::). Det ville jo være skrækkeligt at finde dværgen fladmast eller skamferet af en fjendtlig høne en dag, men de gange hun er hoppet over hegnet og ind til maranerne, er der 7-9-13 intet sket.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Sammenføring?
« Svar #1 Dato: 04 Januar , 2013, 21:40 »
mon ikke den lille dværg godt kan komme væk. Da jeg havde en enkelt lille dværg landhøne kunne hun sagtens vimse væk fra de store
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #2 Dato: 05 Januar , 2013, 11:30 »
mon ikke den lille dværg godt kan komme væk. Da jeg havde en enkelt lille dværg landhøne kunne hun sagtens vimse væk fra de store
Der er i hvert fald ikke sket noget endnu, men om jeg tør lade dem gå sammen hver dag, skal jeg lige tænke over. Jeg ville hellere give dem, deres egen, større voliere, men det bliver ikke lige nu. Tak for svar :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 Januar , 2013, 11:55 »
Jeg endte for ½ års tid med kun at have én silkedværg, og hun går sammen med alle de andre; dv. orpington, dv. welsumer, dv. wyandotte, dv. brahma og har det aldeles glimrende  :D Faktisk tror jeg hun styrer en del derinde - hun er altid først ude og først ved maden, og de andre følger hende så pænt rundt i haven.

Godt nok er de andre også dværge, men de har dog en del mere på sidebenene end hende  ;D Og så skal det også siges, at jeg ingen haner har!
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!