Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Bruger af DFF- rettigheder og pligter (tidligere God fjerkræside på Facebook)  (Læst 4730 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Zoro

• Gæst
Først og fremmest Godt Nytår! Tak for et dejligt år herinde.

Der er jo mange herinde som har Facebook - og der er en rigtig god svensk Facebook side som hedder "Vi som har höns". 
Der er godt 2.300 medlemmer - og et superb galleri, især albummet som hedder "Ovanliga raser och färger för Sverige", hvor der er 700 billeder af forskellige racer og farver.
Der bliver næsten lagt billeder op af alt muligt hele tiden - nogen gange spændende projekter som f.eks. Brahma i sølv sort/randet og andre randede farver.
Jeg kan ikke rigtig huske om man "bare" kan like siden, og så bliver man medlem. Ellers kan jeg invitere en til gruppen, hvis man har lyst. På Facebook hedder jeg det samme, og har samme profilbillede - jeg er også medlem af Forums Facebook side, så jeg er ikke svær at finde.

@Martin Green.

Hej Martin.

Ja der er godt nok kommet mange fjerkræ aktøre på internetet, med tilhørende special viden indenfor opdræt af diverse fjerkræracer m.m.

NB : Jeg har også hørt, at et helt nyt Racefjerkræ forum, skulle være på trapperne her i Danmark, så det bliver  sikkert et intresant 2013 som vi går i møde.

NB: Denne udvikling må vel kunne sammenlignes med dagbladene, hvor man helt naturligt har flere udbydere, som henvender sig til den enkeltes behov og interesser, eller evt. politiske interesser.

Mvh. fra J.C.

Offline jes.l.h

• Global Moderator

Ja der er godt nok kommet mange fjerkræ aktøre på internetet, med tilhørende special viden indenfor opdræt af diverse fjerkræracer m.m.

NB : Jeg har også hørt, at et helt nyt Racefjerkræ forum, skulle være på trapperne her i Danmark, så det bliver  sikkert et intresant 2013 som vi går i møde.
Mvh. fra J.C.

Der er ved og være mange sider, og vel mest på facebook. Men ligesom med all de andre diskussions forums er der ikke noget specielt nyt i dem.Det er meget det samme og samme der er på dem alle sammen, da det er de samme mennesker der skriver der. Om et nyt racefjerkræ forum kunne blive godt?? Tjaa måske, men det ville et langt stykke hen af vejen være de samme mennesker der dækker de samme behov
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Zoro

• Gæst
Der er ved og være mange sider, og vel mest på facebook. Men ligesom med all de andre diskussions forums er der ikke noget specielt nyt i dem.Det er meget det samme og samme der er på dem alle sammen, da det er de samme mennesker der skriver der. Om et nyt racefjerkræ forum kunne blive godt?? Tjaa måske, men det ville et langt stykke hen af vejen være de samme mennesker der dækker de samme behov

@Jes.L.H.

Hej Jes.

Dette fjerkræ forum er jo et godt stykke hen af vejen, allerede så småt i tæt samarbejde med D.F.f.R. og virker derfor ikke helt ufarvet mere, så derfor ville det måske være sundt, med nogle nye friske øjne udefra, og ikke kun med ledelsen, eller moderatore fra fjerkræ forums side af, som ind imellem optræder blokerende overreageret, med diverse sanktioner, overfor  medlemmer af fjerkræ forum, som blot tager bladet fra munden, og debatere så godt de nu formår.

Man kunne vel derfor ligeså godt ligge fjerkræ forum ind, som en ny del af D.F.f.R. s samlede forenings struktur, som virkeligt mangler et forum, hvor medlemmerne kan komme frit til orde, og diskutere om den fælles videre udvikling af foreningen osv., det ville jo så evt. heller ikke være fremmed, for ledelses staben bag fjerkræ forum , at indtræde her, da en jo allerede er kommende kandidat, til en plads i hovedbestyrelsen af D.F.f.R.

NB: Men det nye demokratiske fjerkræ forum, som skulle være på trapperne, skulle være udtænkt som et elektronisk forums tidsskift, for alt som er prydet med fjer på kroppen, med diverse Race beskrivelser, samt med fotos og artikler, af høj standart fra hele verden, hvor medlemmerne frit kan debatere, og  komme til orde i deres eget rum, men det bliver naturligvist ikke helt gratis, som med dette fjerkræ forum.

NB: Men helt ærligt, så jeg hellere at fjerkræ forums ledelse, gjorde en energisk indsats, for at få de mange mistede medlemmer tilbage, som virkeligt signalerede liv ,og en smittende folkelig atmosfære, med en tilhørende levende demokratisk debat, hvor indlæggene strømmede ind dagligt, og ikke som nu, hvor de næsten ikke bevæger sig.

I ønskes iøvrigt alle et rigtigt godt Lykkebringende Nytår 2013.

Med Racefjerkræ Sportslig hilsen fra J.C.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Jeg kan ikke helt følge dig i hvad det er du mener der mangler jørn. Som jeg har forstået det er forum og dffr 2 forskellige ting, hvor forum er privat ejet og derfor formet efter hvordan ejer mener tingene skal være. At der er et tæt samarbejde og der skulle være nogen fra staben i bestyrelsen på dffr kan jeg ikke se skulle være et problem, det er jo stadig ejeren af forum der bestemmer hvordan det skal formes og virke. Om dffr mangler et foreningsforum til og få meningerne fra medlemmerne ved jeg ikke, men det er vel det de har general forsamlingerne til?? Jeg vil så sige at kommer der en ny side om fjerkræ vil jeg da følge med og se hvad det er, men umiddelbart syns jeg ikke der mangler noget. Jeg er så osse sikker på at der kommer mere liv på forum sammen med foråret ;) Godt nytår fra Jes
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Zoro

• Gæst
Jeg kan ikke helt følge dig i hvad det er du mener der mangler jørn. Som jeg har forstået det er forum og dffr 2 forskellige ting, hvor forum er privat ejet og derfor formet efter hvordan ejer mener tingene skal være. At der er et tæt samarbejde og der skulle være nogen fra staben i bestyrelsen på dffr kan jeg ikke se skulle være et problem, det er jo stadig ejeren af forum der bestemmer hvordan det skal formes og virke. Om dffr mangler et foreningsforum til og få meningerne fra medlemmerne ved jeg ikke, men det er vel det de har general forsamlingerne til?? Jeg vil så sige at kommer der en ny side om fjerkræ vil jeg da følge med og se hvad det er, men umiddelbart syns jeg ikke der mangler noget. Jeg er så osse sikker på at der kommer mere liv på forum sammen med foråret ;) Godt nytår fra Jes

@ Jes L.H.

Hej Jess.

Det er rigtigt dejligt, at du ytre din personlige mening, om flere mulige fjerkræ forummer her i Danmark.

NB: Men med understående sammenblandig, kunne man vel så ligeså godt, lægge fjerkræ forum ind under D.F.f.R. s samlede forenings struktur, og så samtidig tilbyde hele staben fra fjerkræ forum, at komme med ind under D.F.f.F. med nogelunde samme beføjelser ???

---------------------------------------------------------------------------------------------------------

At der er et tæt samarbejde og der skulle være nogen fra staben i bestyrelsen på dffr kan jeg ikke se skulle være et problem, det er jo stadig ejeren af forum der bestemmer hvordan det skal formes og virke.

Citat fra Jess. L.H.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Spørgsmål til dig Jess. L.H.

Ville det ikke være på sin plads, og en rigtig god ide, med en årlig demokratisk generalforsamling for fjerkræ forums vedkommende , således at det var medlemmerne af fjerkræ forum, som valgte den samlede siddende bestyrelse m.m. ( Jeg opfatter personligt dette, som noget helt naturligt, og som en utrolig vigtig del,af en demokratisk tankegang ) Du må jo ikke glemme Jess, at et medlemsskab af fjerkræ forum,  burde give dig en ret til at være med bestemmende. ?

----------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jess.L.H. skriver videre :

Jeg er så osse sikker på at der kommer mere liv på forum sammen med foråret ;) Godt nytår fra Jes

J.C. svare følgende : Jeg håber du for ret Jess, men tror sørme at der skal mere til, for at få genrejst den tidigere folkelige stemning her på fjerkræ forum.

Mvh. fra J.C.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
Altså Jørgen Clevin
Nu taler du om retten til at tage bladet fra munden og have RET til at tale frit fra leveren, og det er så det jeg vil gøre her.
Jeg har aldrig følt at man ikke kan sige sin mening om al mulig form for fjerkrae, og alt hvad det indebære, hvilket jo er det, som dette forum oprindeligt er tiltænkt at være anvendeligt til, og jeg synes da i særdeleshed at der er mange gode og iltre debatter, lad endelig det fortsætte.

Om samarbejdet skal udvides eller indskrænkes er jo helt op til ejerne af Forum, og hvem de i øvrigt vil samarbejde med, og i hvilket omfang, er også helt deres egen beslutning.

I virkeligheden ser jeg det som en privat affære som ingen kan gennemtvinge ret over, uanset hvor meget man skriver slet skjult  mellem linjerne, husk også at det er helt gratis hvis man ikke kan eller vil give en skærv.
Fordi vi har valgt at være medlem af dette forum, har vi overhovedet ikke krav på at være med i beslutningerne om noget som helst.

Man kan jo dele sin viden hvis man vil, eller føle sig hævet over andre hvis man vil, men kræve ret til noget som helst, det kan man heldigvis ikke, og så kan man helt lade være med at deltage hvis man ikke føler sig godt tilpas, og som du siger så er der jo kommet andre skibe i søen... efter devisen skik følge eller land fly.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Zoro

• Gæst
Altså Jørgen Clevin
Nu taler du om retten til at tage bladet fra munden og have RET til at tale frit fra leveren, og det er så det jeg vil gøre her.
Jeg har aldrig følt at man ikke kan sige sin mening om al mulig form for fjerkrae, og alt hvad det indebære, hvilket jo er det, som dette forum oprindeligt er tiltænkt at være anvendeligt til, og jeg synes da i særdeleshed at der er mange gode og iltre debatter, lad endelig det fortsætte.

Om samarbejdet skal udvides eller indskrænkes er jo helt op til ejerne af Forum, og hvem de i øvrigt vil samarbejde med, og i hvilket omfang, er også helt deres egen beslutning.

I virkeligheden ser jeg det som en privat affære som ingen kan gennemtvinge ret over, uanset hvor meget man skriver slet skjult  mellem linjerne, husk også at det er helt gratis hvis man ikke kan eller vil give en skærv.
Fordi vi har valgt at være medlem af dette forum, har vi overhovedet ikke krav på at være med i beslutningerne om noget som helst.

Man kan jo dele sin viden hvis man vil, eller føle sig hævet over andre hvis man vil, men kræve ret til noget som helst, det kan man heldigvis ikke, og så kan man helt lade være med at deltage hvis man ikke føler sig godt tilpas, og som du siger så er der jo kommet andre skibe i søen... efter devisen skik følge eller land fly.

@Ina.

Hej Ina, det er bare helt fint, at du taler frit fra leveren, uden nogen indpakning.

Men Kunne du ikke lige efter din bedste viden, fortælle os hvem ejeren af fjerkræ forum egentligt er ???

Mvh. fra J.C.

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Jeg er en af de "næsten nye" Jeg bliver lidt ærgelig over de sure opstød, men jeg forstår da også godt at gamle i gårde trænger til nye udfodringer- læs emner. Men netop pga. af ytringsfriheden er man jo mere end velkommen til at smide nye interesante emner ud på forum og invitere andre til. Der kan jo diskuteres alt- alle dyr og emner. Det dejlige ved dette forum er efter min helt egen megning netop den behagelige tone som nogen bruger mange timer af deres fritid på at søger for altid hersker her på forum at og netop det der føltes rart og behageligt ved at være ny og ingen spørgsmål var/er dumme, men at de fleste er søde til at hjælpe og svare, når ikke lige det var noget jeg kunne hitte i gamle tråde. Derfor er man jo stadig velkommen til at søge appetit andre steder ;) Jeg selv er da stadig aktiv på havenyt.dk
Jeg var for første gang i sommers med til forumsdag hos Peter og jeg glæder mig allerede til den næste gang for selvom vi ingen kendte var det en super hyggelig dag med en dejlig afslappet stemning og nye venskaber opstod.
Jeg skrev igår at jeg tror der igen kommer nye til når foråret lure om hjørnet og dermed giver lyst til liv i haven og det tror jeg stadig på. Vi må så alle huske at den godehjælpsomme tone og spændende emner er den der fanger nye og forhåblig blivende medlemmer. Så kom glad med noget nyt og spændende ;)
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
Men Kunne du ikke lige efter din bedste viden, fortælle os hvem ejeren af fjerkræ forum egentligt er ???
Den information kan man nemt finde på fx dandomain.dk. Ellers var det måske en idé at skrive en e-mail til admin for at få det opklaret?

Jeg vil ikke gå i detaljer med mine meninger i denne tråd, som egentlig startede med Martins gode henvisning til en glimrende Facebookside for hønseinteresserede.
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline jes.l.h

• Global Moderator
@ Jes L.H.

Spørgsmål til dig Jess. L.H.

Ville det ikke være på sin plads, og en rigtig god ide, med en årlig demokratisk generalforsamling for fjerkræ forums vedkommende , således at det var medlemmerne af fjerkræ forum, som valgte den samlede siddende bestyrelse m.m. ( Jeg opfatter personligt dette, som noget helt naturligt, og som en utrolig vigtig del,af en demokratisk tankegang ) Du må jo ikke glemme Jess, at et medlemsskab af fjerkræ forum,  burde give dig en ret til at være med bestemmende. ?

Mvh. fra J.C.

Medmindre der er noget på dette forum som jeg har misforstået, så er vi vel ikke "medlemmer" men "brugere" og der er der en væsentlig forskel. Jeg har oplevet at de brugere der ønsker ændringer og nye tiltag har haft oprettet en tråd om dette, og deraf har staben taget en beslutning om dette. Havde dette været en betalingsside eller direkte forening så burde der ha været en generalforsamling, men i min optik er dette forum et tilbud fra privat side på frivillig basis, så det helt store demokratiske styre er lidt op til staben. Lidt ligesom det vil være hjemme i min stue. Mit hus mine præmisser, men jeg vil da lytte til gæsterne.
S-K+B-K maran
Mookee i brun

Zoro

• Gæst
Den information kan man nemt finde på fx dandomain.dk. Ellers var det måske en idé at skrive en e-mail til admin for at få det opklaret?

Jeg vil ikke gå i detaljer med mine meninger i denne tråd, som egentlig startede med Martins gode henvisning til en glimrende Facebookside for hønseinteresserede.

@ Tanja Pedersen.

Hej Tanja.

Hvis det er så nemt, eller at du måske allerede evt. ved det, hvorfor kunne du så ikke lige fortælle os det her på forum ??

NB: At du ikke vil gå i detaljer, med dine personlige meninger er da helt OK, men det er der da heller ikke nogen som tvinger dig til.

M.v.h. fra J.C.   

Offline Elise ☺

• Passiv bruger
    • www.beli-lys.webbyen.dk
For mit vedkommene er det fuldstændigt ligemeget om nogen ejer det her forum, jeg syntes som Ina at netop her kan man ytre sig som man lyster bare det gøres i en pæn tone og man ikke hænger nogen ud, og syntes også at her er nogle dejlige og af og til hæftige debatter men man kan som regel lære af det og ud over det så syntes jeg at vi alle er gode venner selv om vi diskutere lidt engang imellem.
Mange Hilsner Elise

Brahma: Hvid-blå col. Hvid-sort col. Red pyle, sølv-sortbåndet
Engelsk araucana: Perlegrå
Sebright: Sølv sort randet
Serama
Gæs: alm landgæs
6 heste/ponyer
Mange katte
1 fantastisk gårdhund
2 dejlige piger og 1 forstående ægtemand

Offline ina.....

• Moderator
@Ina.

Hej Ina, det er bare helt fint, at du taler frit fra leveren, uden nogen indpakning.

Mvh. fra J.C.

Jo Jørgen det kan jeg godt oplyse dig om.
Helen  ejer domænet, som hun har gjort det fra den spæde start, og Finn er administrator,,,,
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Zoro

• Gæst
Medmindre der er noget på dette forum som jeg har misforstået, så er vi vel ikke "medlemmer" men "brugere" og der er der en væsentlig forskel. Jeg har oplevet at de brugere der ønsker ændringer og nye tiltag har haft oprettet en tråd om dette, og deraf har staben taget en beslutning om dette. Havde dette været en betalingsside eller direkte forening så burde der ha været en generalforsamling, men i min optik er dette forum et tilbud fra privat side på frivillig basis, så det helt store demokratiske styre er lidt op til staben. Lidt ligesom det vil være hjemme i min stue. Mit hus mine præmisser, men jeg vil da lytte til gæsterne.

@ Jes.L.H.

Godt gået "Jess" , se den udlægning giver jeg top karakter for, så vi må vist hellere til at se at få ændret det til " brugere " i en fart, og ikke til " medlemmer " som nok de fleste ellers har gået rundt, og troet at de var ?

Spørgsmål til dig Jess L.H.

Men hvordan forholder man sig så, til evt. tvistnings situationer, når fjerkræ forums ledelses stab, evt. vedtager afgørelser som går en fuldstændigt imod, feks ophavs ret m.m. ??

NB: Jeg tænker også på, at når det nu evt. ændres til brugere, og at man ikke betaler for et egentligt  medlemskab, har så de få personer i fjerkræ forums ledelses stab samt ejer, så næsten hals og hånds ret over en i tvistnings situationer ??

Mvh. fra Jørn.

Offline ina.....

• Moderator
@ Jes.L.H.

Godt gået "Jess" , se den udlægning giver jeg top karakter for, så vi må vist hellere til at se at få ændret det til " brugere " i en fart, og ikke til " medlemmer " som nok de fleste ellers har gået rundt, og troet at de var ?

Spørgsmål til dig Jess L.H.

Men hvordan forholder man sig så, til evt. tvistnings situationer, når fjerkræ forums ledelses stab, evt. vedtager afgørelser som går en fuldstændigt imod, feks ophavs ret m.m. ??

NB: Jeg tænker også på, at når det nu evt. ændres til brugere, og at man ikke betaler for et egentligt  medlemskab, har så de få personer i fjerkræ forums ledelses stab samt ejer, så næsten hals og hånds ret over en i tvistnings situationer ??

Mvh. fra Jørn.

Nu er jeg da ligeved at tro at du har forstået det Jørgen .... Ja de har hånds og halsret ligeså meget det passer dem, og jeg er helt sikker på at de få gange de træder ind over noget, er det for at dæmpe gemytterne og holde den gode tone, som vi alle værdsætter så meget.
Og så mener jeg i øvrigt at du tager Brugerne/medlemmerne som gidsel når du siger de har troet de var enten eller, helt for egen regning, så tror jeg da egentlig ikke der er nogen der har tænkt over det, og egentlig også er helt ligeglad, men det er bare min ringe mening. forums medlemmer fortjener ikke at blive nedgjort på den måde.
Venlig Hilsen INA