er du sikker på det ikke er ræv begge gange??
har selv mistet 11 ænder til ræve i år (ad to gange), og har nu måtte flytte dem og er begyndt at indhegne med strøm omkring.
hvis ræven først har været der 1 gang, kommer den helt sikkert igen. men ja pudsigt det lige skal være disse dage, men nok bare et tilfælde.
ræven tager også dyr med sig, og der behøver ikke være fjer at se. de gange jeg har mistet dyr til ræv, er det foregået sådan her:
opdager der mangler ænder, og ser to små områder med fjer, forskellige steder. ingen ænder, altså er 3 ænder blevet hentet og kun 2 steder med fjer.
anden gang har der været flere ræve og de har rigtigt hygget sig!
7 ænder ligger døde, 3 fået bidt hovedet af og 3 ligger døde uden tegn på noget (nok døde af stres) 1 and er delvist spist og 1 and mangler.
det er det grimmeste syn jeg nogensinde har set, de lø døde ud over det hele og blod og fjer overalt. og ikke mindst ræve spor OVERALT.
jeg ved jægere har skudt 3 ræve i skoven som jeg bor ved her i forrige uge og har netop været en tur i skoven og set forladte rævegrave.
jeg har sat en fælde op, som de desværre ikke vil gå i, dog har de været ved fælden flere gange kan jeg se. de kom igen allerede efter få dage de havde lavet massakre, da der lå sne og jeg kunne se spor.
håber du finder ud af hvad der har taget dine dyr, og kan gøre noget ved det. det er aldrig sjovt at miste sine kære dyr.