Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Køb af andeæg  (Læst 15193 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline S-Filter

• Passiv bruger
Køb af andeæg
« Dato: 29 December , 2012, 20:21 »
Hej alle herinde

Først og fremmest vil jeg gerne beklage den måske lidt underlige forespørgelse.
Min far spurgte mig nemlig den anden dag, om jeg kunne skaffe nogle andeæg, og der måtte jeg være ham svar skyldig, for det vidste jeg ikke.
Jeg har siden uden held forsøgt at finde ud af om det kan lade sig gøre, og min søgen har nu fået mig herind  :)

Jeg vil derfor høre om der er nogle af jer herinde der sælger andeæg, eller kender nogle der er villige til at sælge andeæg. Min far bor i midtjylland. Og mængden drejer sig om en 20-30 stykker.

Hvis jeg har gjort noget forkert, vil jeg gerne beklage på forhånd.

Håber på svar

Mvh. og ønsket om et godt nytår

Joseph

Offline Danny Westh

• Passiv bruger
Sv: Køb af andeæg
« Svar #1 Dato: 29 December , 2012, 20:34 »
Er det til rugning eller spisning?

Hvis det er til rugning så er der jo mange racer og du må derfor nok være lidt mere konkret om hvad det er, du søger.

Uanset det ene eller det andet så er der ikke ret mange ænder der lægger æg på nuværende tidspunkt. De fleste racer lægger kun æg i sommer halvåret.

Danny
Himlen bør altid være blå!

Offline S-Filter

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 29 December , 2012, 21:10 »
Tak for svar :)
Det er til spisning, og tidspunktet betyder ikke det store :) Det er nærmere bare viden om, hvor det kan skaffes. Så er tidspunktet sekundært, om det så netop først er om et halvt år :)

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 30 December , 2012, 21:36 »
Hej, såfremt at alle vores ænder lægger æg næste år kan det muligvis tænkes at vi får nogle i overskud som vi er villige til at sælge (bor i midtjylland). Jeg lover ikke noget men jeg skal prøve at huske din forespørgsel :) Godt nytår
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline S-Filter

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 31 December , 2012, 01:03 »
Mange tak Lipu :)

Det vil jeg (eller rettere min far) være taknemmelig for, hvis det skulle være tilfældet :)

Godt nytår :)

Offline Esben J

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 31 Marts , 2013, 11:39 »
Hej, såfremt at alle vores ænder lægger æg næste år kan det muligvis tænkes at vi får nogle i overskud som vi er villige til at sælge (bor i midtjylland). Jeg lover ikke noget men jeg skal prøve at huske din forespørgsel :) Godt nytår

Hej Lipu
Er der kommet gang i æglægningen? Jeg mangler 12- 15 moskusandeæg til rugemaskinen.
Esben

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 April , 2013, 09:38 »
Nej ikke et eneste!!! De er gået totalt i (kulde)strejke.... Håber godt nok snart der kommer gang i dem, ellers når vi da ikke selv at lave juleænder.....
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 11 April , 2013, 13:03 »
Hurra! Nu er der endelig kommet gang i æglægningen hos mine moskusænder (tror dog kun det er 1 and indtil videre). Jeg har hørt at det er bedst at tage æg fra den første uge så jeg har 5-7 stykker eller måske flere til overs hvis nogen mangler til husholdningen eller rugemaskinen?
Ha' en god dag derude :)
Mange hilsner Liselotte

Offline Esben J

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 13 April , 2013, 14:01 »
Hej Lipu
Jeg er stadig interesseret i 15 æg. 22 80 66 90
Mvh
Esben

Offline S-Filter

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 02 Maj , 2013, 19:27 »
Hej igen derude.

Nu er vi ved at nærme os sommerhalvåret, så jeg ville høre om der er mere nyt mht. køb af andeæg :)

Er der nogle der ved hvor man kan købe dem henne, eller ved hvor jeg skal lede efter dem? :)

På forhånd mange tak

Mvh. Joseph

Offline nimrod

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 02 Maj , 2013, 20:13 »
Hej Joseph,

Jeg har tidligere forespurgt fødevarestyrelsen om tilladelse til at sælge andeæg (spisning, stalddørssalg)
Svaret var at det ikke er tilladt, at der ikke findes nogen i DK der har tilladelse og at jeg ikke ville kunne få dispensation hvis jeg søgte (angiveligt pga. salmonellaplanen ikke indeholder noget omkring andefugle)

Så med andre ord, bliver det nok lidt svært at finde andeæg til spisning da det jo er absolut forbudt ;-)
Med venlig hilsen

Charlotte

Fjer : tværstribet Plymouth rock, Maran (den spæde opstart), Vildtfarvet Araucana, Brunbroget Moskus, Hvid gås
1.1 heste
3.0 Missetat
1.0.4 Mand og dejlige børn