Hej Lars!
Det med at høns skulle kunne tåle rottegift er også hørt fra rottemanden der kom i gamle rudbjerg kommune på lolland!
om det er en skrøne ved jeg så ikke - men da det er gift....

Håber I finder ud af hvem der har et horn i siden på jer, for at der bliver smidt rottegift ud lyder sjofelt i mine ører. Hvad har dyrene gjort??
@Linda
Jeg flyttede til en beboelse ved Søllested hvor det vrimlede med rotter - der blev lagt gift ud i afløbsrør, i grenbunker og mange andre steder - ikke i aflåste bokse, for som rottemanden sagde:
CITAT: hvis han skulle lægge gift i kasser skulle man være bonde, have fast aftale med kommunen og med et rottebekæmpelsesfirma - og i gennemsnit ville det koste ca 3000.- årligt at han skulle komme fast forbi og lægge i kasser.

Jeg har efterfølgende selv indkøbt giftkasser i den tro at så kunne han jo bare lægge gift deri hvis jeg havde ringet efter dem og ikke lige var hjemme når de kom forbi - NÆ NEJ DU - det må de ikke!!!!

Og udlevere gift som de gjorde i gamle dage så man selv kunne efterfylde en gang må de heller ikke mere - så hellere komme hver dag om nødvendigt.

Til slut i den samtale sagde han til mig at han kunne lægge nogle af de giftblokke ud som de normalt lagde i kloakrør i store bebyggelser da han godt kunne se mit problem - de hev mine dyr direkte ned fra pinden og åd dem - Jeg sagde JA TAK, fik udlagt fire store blokke forskellige steder og der blev smidt 6 poser gift i det gamle træ hvor jeg havde opdaget rotteaktivitet.
Han var da kommet ud til mig 4 gange på en måned og havde lagt giftkorn og trædegift uden den store virkning.
Lidt senere på ugen fandt jeg 6 store fede rotter der havde gemt sig under mine havemøbler for at dø - den sidste kom ud fra min hønsegård godt groggy, så den aflivede jeg på stedet.