Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Brahma eller Maran ?  (Læst 10444 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline jes.l.h

• Global Moderator
Sv: Brahma eller Maran ?
« Svar #15 Dato: 28 December , 2012, 10:30 »

Sagen er den , at jeg regner med at købe 5 stk høns som skal fedes op og siden hen slagtes, lige inden slagt kommer der 5 nye høns til skovhuset som skal igennem samme tur så de overlapper hinanden så vi ikke har så mange høns af gangen.

Men i opfednings perioden vil jeg jo gerne have nogle æg ud af dem, så leder efter høns der bliver GODE spise høner/kyllinger men som samtidig lægger en god potion æg :)

René

Hvordan skal den helt præcis forståes?? Havde du tænkt og købe kyllinger eller voksne høns?? Grunden er at ca omkring tidspunktet hvor de begynder og lægge æg, har de osse den størelse hvor de efter min mening ikke længere vokser ret meget i forhold til den mængde foder der bliver stoppet i dem. Du vil efter min overbevisning få mere ud af og få eksempelvis 10 kyllinger hvor du beholder hønerne og slagter hanerne, får lidt flere kyllinger skifter et par af hønerne ud og slagter hanerne. Det vil så ikke gi mange æg i opstarten, men på sigt vil det kunne
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline Haugaard

• Passiv bruger
« Svar #16 Dato: 29 December , 2012, 10:27 »
Tak for svar allesammen , dejlig med en masse gode foreslag...

Jeg hoppede helt væk fra mine egne ideer om hvilke høns det skulle være... Og ender med at tage New Hampshire, måden mht overlapning må jeg tage med tiden og se hvad der bedst passer ind...

Er jo ikke første gang jeg har høns og endte måske op med alt for mange sidst og det var isa brown "de sindsyge kannibaler ;)"

Æggende venter jeg med da vi har rigeligt med naboer der har æg, så holder mig til kød høns..

Så lægger du inde med kyllinger eller yngre høns af New Hampshire så send mig endelig en PM

Vh
René
0.2 Maran, 2 tam katte, 147 dræbersnegle, 2 flagermus, 1.3 Moskus ænder, 4.5 moskus i fryseren.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #17 Dato: 29 December , 2012, 11:18 »
New Hampshire er også en dejlig alround race.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline MartinGreen

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 29 December , 2012, 11:36 »
Der er ikke mange som har New Hampshire, herinde synes jeg.
Prøv at kontakt specialklubben, det kan være de kan hjælpe dig.
Medlem af: Danmarks Fjerkræavlerforning for Raceavl, Næstved Fjerkræklub, Sussexklubben & Landsklubben for Orpington.
Tidligere sekretær i Næstved Fjerkræklub, er nu kasserer.
Har haft: Dværg Sussex - Hvid/Sort Columbia, Store Orpington - Gul & Dværg Orpington - Sort.

Offline preben r

• Bruger
  • Med udsigt til den jyske højderyk.
« Svar #19 Dato: 29 December , 2012, 12:32 »
@ Rene
jeg har sendt en pm med tlf nr på to der skulle have New Hampshire i det østjyske om de har noget til salg nu ved jeg ikke men du kan jo prøve  :)
opdræt af
stor chokoladefarvet    Wyandotter
dværg chokoladefarvet Wyandotter
stor Sort wyandotter

http://racefjerkrae.dk/dffr/
http://www.h-o-o-f.dk
http://www.danskwyandotklub.dk/

Zoro

• Gæst
« Svar #20 Dato: 29 December , 2012, 13:41 »
@ Rene
jeg har sendt en pm med tlf nr på to der skulle have New Hampshire i det østjyske om de har noget til salg nu ved jeg ikke men du kan jo prøve  :)

Prøv her engang ?

http://www.newhampshire.dk/28240293

Mvh. fra J.C.