Jeg synes det lyder voldsomt at rottet tager voksne store høns. Er du sikker på det ikke er mår, mink eller lignende?
Du kan prøve klapfælder, hvis du kan pladsere dem så hønsene ikke kommer til dem.
Ja jeg syntes også det virker lidt voldsomt, men har desværre set at en rotte lige så frækt forsøgte at slæbe af med et af kadaverne. Havde lagt det ud på gulvet og var ved noget andet, da "liget" blev trukket hen over gulvet af noget jeg ikke kunne se hvad var,.
Jeg har set ekskrementer der helt tydeligt er rotter.
Jeg har i ca 2 uger haft 2 tråd fælder der ude, med roastbeef, og 2 smæk fælder med spegepølse. Begge smæk fælder er gentagende gange udløst, og pølsen stjålet. MEN INGEN FANGST.
Nu har jeg "ladt" 5 smæk fælder og 2 tråd fælder med frisk kyllingekød/kyllinge hjerte/kyllinge lever fra den sussex hanekylling på 2,8 kg som bæsterne havde taget i nat. Håber skiske snart jeg fanger noget der ude. 2 timer efter at fælderne var sat op her i eftermiddag,, var 2 af dem udløst uden fangst. !!! bde er skisme for snu. Det skal siges at jeg har gummihandsker på når fælderne håndteres, da jeg har hørt de er ret sarte over for menneske duft.