Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: Juleæg - jubii!!  (Læst 4446 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Malene V

• Passiv bruger
Juleæg - jubii!!
« Dato: 22 December , 2012, 19:59 »
Tænk at der skulle komme æg i december - mig der har haft høns siden juli, men ingen æg fået endnu! Troede bestemt, at det først ville komme hen i det nye år...

Jeg så den ene lægge på reden med et efterfølgende æg, så jeg ved at det er fra lille Tyttebær...helt lyst, nææsten hvidt  :-*...
Men så opdagede jeg også et i hønsegården, som er fra i går  :D! Det er lidt mørkere, vil kalde det beige... Nu kommer spørgsmålet: Kan 2 æg med forskellig farve komme fra samme høne, eller kan jeg afgøre at jeg har 2 hønsepiger der er igang  :o :-*??

Glædelig jul til alle jer og alle jeres fjerbolde  ;D!

Offline Søren Roager

• Passiv bruger
Juleæg - jubii!!
« Svar #1 Dato: 22 December , 2012, 20:43 »
Tillykke med ægget.
Ægget kan godt være fra samme høne, da disse kan være uregelmæssige. Især i starten. Men det kan også være fra to forskellige... Så ikke meget hjælp herfra ;)
Med venlig hilsen

Søren

Brun sort dobbeltrandet Barneveldere i stor
Mørkebrune Barneveldere i dværg

www.barnevelder.dk
www.hadstenfjer.dk
www.racefjerkrae.dk

https://www.facebook.com/#!/groups/600818969971561/

Har du Barneveldere eller påtænker at blive Barnevelder-ejer?
Så skriv til Ingrid på ingridlarsen@mail.tele.dk og få et gratis prøvemedlemsskab i Barnevelder-klubben!

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
Sv: Juleæg - jubii!!
« Svar #2 Dato: 22 December , 2012, 22:39 »
Ingen garanti, men mest sandsynligt fra to forskellige høns.  ;)
Mvh
Erik Andersen

Offline Malene V

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 23 December , 2012, 06:42 »
 ;D Mange tak! Jeg må jo vente spændt, og se hvad de følgende dage bringer i redekasserne! Jeg er faldet pladask for alt det "hønseri", men det er da godt nok prikken over i´et, når der begynder at komme lidt æg  :-* :P!

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 23 December , 2012, 12:40 »
tillykke og  !mc
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 23 December , 2012, 19:37 »
Hjertelig tillykke. her er de også begyndt æglægning for få dage siden. jeg har to der startede med få dages mellemrum og de lægger med al tydelighed hver deres farve. den ene lægger hver gang et brunt og den anden et beige. og samme farve fra samme høne med lidt nuance foreskel. så vil gætte på at du har to høner igang. men du ved det selvfolgelig med sikkerhed den dag der ligger to i redekassen. jeg har fået to hver dag de sidste to dage. fantastisk er det:-)
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Malene V

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 26 December , 2012, 08:27 »
Hihi, det er nu bare liiige hyggeligt det æg-halløj dér  :P! Og ja, Paw....nu er jeg sikker på at der er to tøser der er igang, for igår var der 2 æg i kassen  /o!!!
Når nu vi snakker racehøns, er det vel egentlig over al forventning, at der kommer 2 dage i træk, ikk´??

Offline Paw Hansen

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 26 December , 2012, 11:20 »
Hej igen og tillykke med de nu to æglæggende /o

Nej det er ikke usandsynligt med æg to dage i træk, slet ikke. Mine er jo orpintoner og er ikke kendt for at være de allermest produktive (4-5 æg om ugen).
Jeg har lige siden de to begyndte oplevet flere gange at få to æg to dage i træk, men de kan også sagtens springe en dag over.... Det giver sig selv når de lægger 4-5 stk om ugen.
Jeg kan nærmest tage tid og sige hvornår der kommer æg. Ca. 32 timer imellem hver æglægning (det er jo ikke sikkert at det passer på andre racer). Så de dage hvor jeg får æg to dage i træk er det den første dag om morgenen de lægger æg og næste dag om eftermiddagen og derefter en dags pause :). Den er næsten sikker......
0.1 gul Orpington 0,2 Brahma 1,0 la bresse 0,2 australorps. katte:-) 0,1 dattier samt en kone der mener, at det med de høns er ved at tage overhånd:-)...

Offline Malene V

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 26 December , 2012, 19:13 »
Jeg kan kun nikke genkendende til det med ca 1½ døgn imellem putæggene! Det er jo så sagt med få dages æggeerfaring  ;D ::).... Men systemet passer helt på mine!
Nu er den 3. dame startet op, det smitter det skidt  :D /o....

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 26 December , 2012, 22:23 »
Det er altid skønt, når en ung høne starter op med æglægning. :)

Tillykke med æggene og må der komme mange flere ;)
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lis V

• Passiv bruger
Juleæg - jubii!!
« Svar #10 Dato: 26 December , 2012, 22:39 »
Hvor dejligt. Tillykke med juleæggene. Jeg går spændt og venter på æg her. De gamle gik i fæld lige da kulden kom, men har 5 nybegyndere fra sidste år som jeg venter med spænding på:-)
Det er fantastisk så stort smil man får smurt på:-)
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns