Jeg har 4 landhøns og 6 silker - alle dværge.
Landhønsene er omkring 6 mdr. Hende, jeg købte dem af, mente, de ville lægge æg omkring jul. Det holdt rimelig stik - det første kom 1. januar!
Siden er der kommet rigtig mange til. Vi får ca. 2-3 æg om dagen - på hver 20-25g!
Grunden til at jeg spørger, om hvem der lægger æggene er, at jeg synes 2-3 æg om dagen, er meget for 4 små landhøns! Så lægger de jo flere dage i træk - er det ikke meget på denne årstid?
De går ude i gård hele dagen og er i et lille uisoleret hus om natten. Der er ingen lys til dem. Desuden er æggene "beige"/ "sandfarvet" og ikke hvide som jeg læser i lexikonet, at de bør være. 2 af hønerne har noget Chabo i sig - men de skulle jo også lægge hvide æg.
Som sagt har jeg også 6 silker. De skulle være ca. 15 uger nu, efter hvad jeg har fået oplyst. Jeg har flere steder læst, at høns starter æglægningen omkring 6 mdr.s alderen, men hende jeg købte dem af, mente de ville lægge æg i midten/slutningen af Januar. Kan det være dem??? I så fald startet ½-1 mdr. "for tidligt" ? Det passer da bedre med farven? Men er de ikke for unge endnu?

Er det mig der ikke ved hvad hvid er??? (Jeg vedhæfter lige et billede af vores først æg, så I kan se farven.)
Det er skam ikke fordi jeg klager - jeg er mægtig glad for alle æggene, de smager fantastiskt

- Jeg kunne bare godt bruge nogle mindre æggebægere, de små æg bliver jo helt væk nede i vores