Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hvor er jeg træt af ubudne gæster  (Læst 3524 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Linda Andreasen

• Global Moderator
  • ÅH at være en høne.Ingen kan finde hvor er...
Hvor er jeg træt af ubudne gæster
« Dato: 18 December , 2012, 17:53 »
Suk...
Jeg er bar så så træt af ikke at kunne have mine høns for mig selv.
For en måned siden faldt min fine hvide Maran hane død ned af pinden. Det er hvad der sker :-[ , men jeg havde jo håbet, at jeg til næste år skulle have lavet mange kyller, da han var fra Frankrig og fra et meget mørkt æg.
Nu har jeg tre damer som ingen hane har.
Her til aften, da jeg gik min" putte til nat" tur, kan jeg lugte at der er en mink i min stald.
Det er en så speciel lugt , så har man før haft besøg ( Ja det har jeg nemlig, to gange før) så er man ikke i tvivl om at man har gæster.
Jeg går stille en tur ned langs boksene og på halv vejen ser jeg min sort kobber Maran hane med blod i hele hovedet. Han har det tydelig vis ikke godt. Tøserne sidder på pinden og en ligger i redekassen.
Med bange anelser går jeg til næste boks ----de blå Kobber Maran. De to damer sidder på pinden, men hanen ligger i hjørnet og er total skambidt i halsen = DØD. De er også fra Frankrig og ud af meget mørke æg.
Næste hus er mine ungdyr ----- her når jeg kun at se at der ligger flere døde og midt i det hele sidder der en hvid mink og kikker op på mig.............................................
SKRIG.... hvor bliver jeg bange (ved at de bidder som ind i he...de) løber tilbage og henter mit store net, fatter mobilen i lommen og ringer til min mand -----kom og hjælp mig NUUUU råber jeg.
To sekunder efter er han i stalden, han er dejlig, tager nettet fra mig og går straks til boksen med ungdyr, hvor minken er.
Han fanger den i første forsøg, den virker slet ikke bange for ham. Så bærer han den ud af stalden i nettet og Jeg afliver den straks.
Tror aldrig jeg har slået så hårdt-----------død på stedet som man siger.

Så tilbage og kikke på ungdyrene. Det tog 4 Banevelder som jeg købte af Henriette Hall, da vi var hos Peter i sommers. Sorry Henriette at jeg ikke kunne passe godt nok på den. Øv øv

Så Nu har jeg ingen hane til mine hvide Maran
Ingen hane til mine blå kobber Maran
Måske ingen hane til mine sort kobber Maran

Så mit håb om at avle Hvid og Blå/kobber Maran er bare pist væk.

Jeg opgiver snart............................ suk
« Senest Redigeret: 18 December , 2012, 17:55 Fra Linda Andreasen »
Mange Hilsner
Linda

En rigtig hønemor *e til
Blå/kobber Maran
Sort/kobber maran
Sort/sølv Maran
Brun/guld ? Maran
Samt en blandet flok
Medlem af www.maranklub.dk

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
Sv: Hvor er jeg træt af ubudne gæster
« Svar #1 Dato: 18 December , 2012, 18:05 »
Ej, hvor er det bare en trist og sørgelig fortælling, de s....udyr, man bliver bare sat så meget tilbage i sin avl, når sådanne ting sker.

Jeg føler virkelig med dig. :-X
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline buch

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 18 December , 2012, 18:10 »
De satans minkavler skulle bare hoste op med omkostningerne du har haft for dine dyr!! Som et plaster på såret...

Ved godt det ikke får dine høns tilbage  :-\

Jeg havde besøg af minken her for et par måneder siden.... der fik jeg slået 5 danske landænder ihjel.... og der fandt jeg den lille satan henne ved hønsegården og der prøvede den at komme ind... HELDIGVIS er det nogenlunde sikret og vi fik en lokal bondemand / hans hund hen og de fik aflivet den... men føj et syn.... de lå på række ved hegnet hvor de var blevet bidt i halsen ihjel og så havde den prøvet at slæbe dem ud gennem hegnet uden held - det sidder så dybt i en at hver dag man står op og skal åbne for sine dyr venter man det værst  :'(b :'(

Mvh
brian
1.21 Isa Browm
3.7 Succex

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #3 Dato: 18 December , 2012, 18:23 »
Uhh..jeg bliver så ked af det, når jeg læser sådan en tragisk historie :'( :'(

Hver er det synd for dig Linda *t og hvor er det synd for h*nsene - men jeg synes også, at det er synd for den stakkels sultne mink, som har haft en ejer, som ikke kunne passe ordenligt på sine dyr, så den har været nødt til at gå på rov i din hønsegård.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Henriette Hall

• Bruger
    • fruen-af-ruevej.blogspot.com
« Svar #4 Dato: 18 December , 2012, 19:04 »
Øv da Linda. Jeg har desværre ingen "erstatningsbarneveldere" til dig lige nu, men når der kommer kyllinger til foråret så skal du være velkommen til at få nogle nye.
www.fruen-af-ruevej.blogspot.com
Barneveldere. Stor sort dobbeltsømmet
1,9 New Hampshire. Store.
1 Dansk Landhøne. Stor.
2 røde kastrerede hankatte, en sort og hvid hittemis , 2 sønner og lejlighedsvis 1 sømand/ægtemand. ;)

Susanne

• Gæst
« Svar #5 Dato: 18 December , 2012, 19:07 »
Pyh, Linda, for en hæslig historie  /d.

Det er svært at sige noget opmuntrende, jeg tror selv jeg ville tude øjnene ud af hovedet, hvis det skete her.

Både tabet af de dejlige dyr og planlagt avlarbejde i vasken på en gang!

Kæmpeknus herfra!   *b

Offline KRISTINA

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 18 December , 2012, 19:19 »
Øv, øv hvor træls. Her har minken også været på spil i "naboens" hønsehus - 8 døde høner :(

Håber du kan finde en erstatningshane til de tilbageblevne høner.
1.3 sort/sølv dobbeltrandet barnevelder, 3 isbukke og 1 dejlige grå schæfer.

Offline Berit Linea

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 18 December , 2012, 19:19 »
 <W forfærdeligt øv øv øv  /s
Vi havde jo besøg den anden dag af en mørkebrun mink  :'( . Det er skrækkeligt
At se sine dyr døde, sårede og skrækslagne kan ikke beskrives med ord ....
Jeg havde kun 3 høns som ikke blev bidt og har stadig meget dårlige dyr som jeg ikke ved om overlever.
Her mistede jeg " kun 1 " hane som jeg gerne ville have haft kyllinger fra så det er ikke avlsarbejde der er ødelagt her.
Men jeg føler med dig og dine dyr  *t
Mvh Berit 
                   Livet skal leves ....

0.2 dværg maran sort- kobber, 2.2 dværg maran hvedefarvet., 0.2.3 dværgsilke , 0.1 dværg engelsk Araucana, 1.3 Hollandsk dværg i guldhalset , 0.3 blandingsrace
1.0 brun labrador bl.hund ,2.0 hvide katte + skøn stor menneskefamilie
Medlem af Maranklub.dk

Offline lis pedersen

• Passiv bruger
    • http://www.123hjemmeside.dk/greenhouse
« Svar #8 Dato: 18 December , 2012, 19:55 »
Jeg vil lige komme med et lille ord, det er ikke bare minkavlere der skal have et gok i hovedet, det skal de såkaldte dyraktivister også, hvor mange gange har vi hørt at de har været på uindbudte besøg hos minkavlerene, lukket en masse mink ud, bare fordi de tror at de gør dyrerne en tjenste, de gør hverken dyrerne en tjeneste, eller os andre med høns, eller vildtet i de omkring liggende skove, minken går amok på alt hvad der kommer i dens nærhed, det ligger i dens natur, så man gør ikke nogen en tjenste ved at lukke mink ud.

jeg kan så sige at jeg har kun i "gåseøjene" har haft besøg af en hundeflok som skamferede ½ delen af mine høns ænder og fasaner, så dem hader jeg ligeså meget som minken.

Offline SigneJohanneBonde

• Passiv bruger
« Svar #9 Dato: 18 December , 2012, 20:04 »
Ej øv hvor ærgerligt!!!!! Puha en grim historie. Godt I fik den fanget og aflivet på en human måde. Men øv en grim omgang *t
0,4 maran, 0,1 dværgwyandot, 0,1 brahma, 0,1 islandsk landnams, 0,4 araucana, 0,3 skånske blomsterhøns, 0,1 wyandot, 0.2 orpington, 0,1 faverolles,  0.1 landhane, 1,0 huskat, 1,0 cavalier king charles spanel og 1,0 russisk landskildpadde.

Offline Finn Jensen

• Fjerkræ Forum er bedst
  • Administrator
    • Dansk Fjerkræ Forum
« Svar #10 Dato: 18 December , 2012, 20:07 »
Øv øv Linda
"Først ignorerer de dig, så griner de af dig, så bekæmper de dig og så vinder du."
― Mahatma Gandhi

Offline mcquolle

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 18 December , 2012, 20:17 »
Man bliver helt bekymret for overhovedet at få høns når man herinde kan læse om hvor meget arbejde de rovdyr kan spolere i løbet af sekunder. Og især om hvor tit det sker. At man så har "licens til at dræbe" hjælper tilsyneladende ikke.... Kender en som efter at have taget livet af den 5. Mink (som var efter hans ænder) i raseri styrtede til den nærmeste minkavler og tændte totalt af på ham. Sjovt nok har han ikke observeret mink i området siden....
MvH
Morten

0,1 Hustru
1,1 Hellig Birma Katte - Bella & Teddy
1,0 Sort Flatcoated Retriever - Zacho
Pt. uden fjerkræ :-/

Zoro

• Gæst
« Svar #12 Dato: 18 December , 2012, 20:23 »

Det er utrolig trist læsning kære Linda, jeg håber virkeligt at Maran vennerne i Special klubben, kan afgive af deres evt. overskuds dyr, så du kan komme videre med avlen i din Maran besætning.

NB: Du ønskes al held og lykke, !mc *b <. med genopretningen af din Maran besætning.

M.k.h. fra Jørn.

Offline Louise S.

• Passiv bruger
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
« Svar #13 Dato: 18 December , 2012, 20:57 »
Årh, hvor er det trist Linda  :'(

*t
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #14 Dato: 18 December , 2012, 21:47 »
Kæreste Linda, åh, den lammende følelse af afmagt!
Vi finder en løsning, det ved du *l
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk