Suk...
Jeg er bar så så træt af ikke at kunne have mine høns for mig selv.
For en måned siden faldt min fine hvide Maran hane død ned af pinden. Det er hvad der sker

, men jeg havde jo håbet, at jeg til næste år skulle have lavet mange kyller, da han var fra Frankrig og fra et meget mørkt æg.
Nu har jeg tre damer som ingen hane har.
Her til aften, da jeg gik min" putte til nat" tur, kan jeg lugte at der er en mink i min stald.
Det er en så speciel lugt , så har man før haft besøg ( Ja det har jeg nemlig, to gange før) så er man ikke i tvivl om at man har gæster.
Jeg går stille en tur ned langs boksene og på halv vejen ser jeg min sort kobber Maran hane med blod i hele hovedet. Han har det tydelig vis ikke godt. Tøserne sidder på pinden og en ligger i redekassen.
Med bange anelser går jeg til næste boks ----de blå Kobber Maran. De to damer sidder på pinden, men hanen ligger i hjørnet og er total skambidt i halsen = DØD. De er også fra Frankrig og ud af meget mørke æg.
Næste hus er mine ungdyr ----- her når jeg kun at se at der ligger flere døde og midt i det hele sidder der en hvid mink og kikker op på mig.............................................
SKRIG.... hvor bliver jeg bange (ved at de bidder som ind i he...de) løber tilbage og henter mit store net, fatter mobilen i lommen og ringer til min mand -----kom og hjælp mig NUUUU råber jeg.
To sekunder efter er han i stalden, han er dejlig, tager nettet fra mig og går straks til boksen med ungdyr, hvor minken er.
Han fanger den i første forsøg, den virker slet ikke bange for ham. Så bærer han den ud af stalden i nettet og Jeg afliver den straks.
Tror aldrig jeg har slået så hårdt-----------død på stedet som man siger.
Så tilbage og kikke på ungdyrene. Det tog 4 Banevelder som jeg købte af Henriette Hall, da vi var hos Peter i sommers. Sorry Henriette at jeg ikke kunne passe godt nok på den. Øv øv
Så Nu har jeg ingen hane til mine hvide Maran
Ingen hane til mine blå kobber Maran
Måske ingen hane til mine sort kobber Maran
Så mit håb om at avle Hvid og Blå/kobber Maran er bare pist væk.
Jeg opgiver snart............................ suk