Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Vinterkuller?  (Læst 1855 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline NøvlingMichael

• Passiv bruger
Vinterkuller?
« Dato: 12 December , 2012, 17:57 »
Mine høns vil ikke ud her i kulden. Har dog ikke prøvet det med halm i gården endnu. De sidder alle 5(1.4) indenfor hele dagen. Jeg lukker ikke op for dem da de ikke gider gå ud og vi har mistet en kylling til kulden i sidste uge. Den ene wyandot er endda begyndt med at hakke den anden wyandot høne så hun bløder lidt. Kan dette skyldes de ikke kommer ud? Altså at de kender sig?

Offline NøvlingMichael

• Passiv bruger
Sv: Vinterkuller?
« Svar #1 Dato: 12 December , 2012, 18:08 »
Smider halm ind i gården i morgen. Så må jeg se om det kan lokke dem alle ud til lidt frisk luft.

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #2 Dato: 12 December , 2012, 18:10 »
Ja - de kan godt komme til at kede sig ,så de begynder at bisse hinanden. Pas på det sår - det kan ende drabeligt, hvis de andre får interesse for det.

Du må finde nogle måder at aktiver hønsene på...en halmballe - noget spredt korn - et par æbler ( hvis de gider dem) - et kogt kødben til at pille i osv.
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline Øster

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 12 December , 2012, 18:10 »
Igår føg det godt hernede, der var det kun Wyandotterne der var modige, efter der blev lavet lidt afskærmning, men idag har både de og Araucanaerne været ude det meste af dagen og nydt det - endda til efter mørket kom. Det hjælper også med lidt solsikker spredt ud på jorden. Forleden virkede solsikker ikke engang - lidt hønseguf og lidt æble i skiver er også populært. Det får de et par gange om ugen, sammen med deres blandingsfoder, er jo nødt til at fedte lidt  ;) Sjovt nok er Araucanaerne mest frugtglade !
« Senest Redigeret: 12 December , 2012, 18:13 Fra Øster »

Offline NøvlingMichael

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 12 December , 2012, 18:13 »
Jeg må vist bare til at være kreativ med de små pus. De skal jo aktiveres nu hvor der er vinter. Det er nu nemmere resten af året ;)

Offline NøvlingMichael

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 13 December , 2012, 10:06 »
Så er der kommet halm i gården til dem. Der er osse blevet strøjet lidt korn. De var alle rigtige ude men var mindst lige så hurtig til at komme ind igen da der stadig er -8 grader udenfor. Håber de vil hoppe ud igen lidt senere i dag, solen skinner i øvrigt fra skyfri himmel ;) smukt det er det da men osse bidende koldt.