Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: hvor højt hegn- rævesikkert?  (Læst 28355 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline hønehuset

• Bruger
  • Jeps,jeg har karaktersvaghed nok til at nyde livet
Sv: hvor højt hegn- rævesikkert?
« Svar #15 Dato: 11 December , 2012, 15:38 »
Køb et elefant hegn.... Så nærmer hverken Mikkel ræv eller hans familie igen :)

Joooooo, jeg jeg har kigget på dem men der er jo en mega forskel i styrken alt afhængigt af hvem der normalt skal holdes på den rigtige side- læs hest, ko, osv.  Men er elefantM30 ok? Tænker det er en go`mellem ting- hældende til den kraftige side.
Grunden til min bekymring er jo hvis et barn/voksen skulle komme i kontakt med elefanten ;)
vi bor jo naturskønt og folk går sommetider ture herforbi og har jo børn og hunde.... Det sidste må meget gerne holde sig ude :P Men jeg ville være så ked hvis jeg gjorde skade på børn og bambierne som også er vant til færdes her helt uden bekymring af min udspekulerdet krigsførelse mod Mikkel ræv.
Lige nu har vi et mobiltfårehegn på 120cm. i højden og med masker på ca 5x10cm som er strømførende hele vejen igennem, men kønt er det jo ikke. Og når der skal nyt op ville det jo være tosset ikke at vælge styrke nok fra starten af.

Eller en elefant..

Måske lidt sejere med et næsehorn?? Nu opdrætter af næsehorn *f
Venligste hønsehilsner fra Janni

Store Brahma guld/sortbåndet
Dværg Brahma guld/sortbånde
Dværg Brahma forsøger at avle rent sort
Store Brahma i hvid/sort col.
Gammel dansk landgås i grå
Moskusænder

O, alt for mange fjer ifølge husbonden ;0)

1,2 Neutraliseret og usædvanligt kælne gårdkatte
2 Stk. lang-øre. Køn? - Det kan du lige tro!
1,2 Skønne unger på 14-9 og 7 år
1,0 Uendelig tålmodig kæreste går også under navnet "Byggesmølf"

Offline jes.l.h

• Global Moderator
« Svar #16 Dato: 11 December , 2012, 16:30 »
Joooooo, jeg jeg har kigget på dem men der er jo en mega forskel i styrken alt afhængigt af hvem der normalt skal holdes på den rigtige side- læs hest, ko, osv.  Men er elefantM30 ok? Tænker det er en go`mellem ting- hældende til den kraftige side.
Grunden til min bekymring er jo hvis et barn/voksen skulle komme i kontakt med elefanten ;)
vi bor jo naturskønt og folk går sommetider ture herforbi og har jo børn og hunde.... Det sidste må meget gerne holde sig ude :P Men jeg ville være så ked hvis jeg gjorde skade på børn og bambierne som også er vant til færdes her helt uden bekymring af min udspekulerdet krigsførelse mod Mikkel ræv.
Lige nu har vi et mobiltfårehegn på 120cm. i højden og med masker på ca 5x10cm som er strømførende hele vejen igennem, men kønt er det jo ikke. Og når der skal nyt op ville det jo være tosset ikke at vælge styrke nok fra starten af.

Det er jo ikke noget der som sådan skader ret meget andet end selvtilliden og komme i kontakt med sådan et hegn ;D Hvis ellers du sætter mærker på hegnet så kan børn og voksne bedre se de skal holde sig væk,  og hjortevildtet har ikke taget skade af det i nærheden af de andre landmænd, så ingen grund til bekymring
S-K+B-K maran
Mookee i brun
Thüringer skjolddue i gul og sort
medlem af www.maranklub.dk

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #17 Dato: 11 December , 2012, 18:20 »
jeg vil også mene, hellere for kraftigt end for svagt stød. jeg har selv den kraftigste stødgiver harald nyborg sælger til hestene, og som er det der er koblet på ved ænderne også.

til det nye hegn køber jeg en anden stødgiver så jeg er sikker på der altid er strøm på og det kan trække det (vi slukker ofte for det ved hestene, når hundene skal med ud på foldene og husker ikke altid at tænde igen) det skulle dog nok kunne trække det nu da det kan tage er det 10 eller 40 km tråd.

og når uheldet sker hundene får stød, så kan det altså huskes.

jeg tænker også om rævene er rendt under selve hegnet, fordi det kan løftes lidt op. det vil blive strammet fuldstændig op det nye så det ikke kan lade sig gøre.

men hvis der er flere  strøm tråde yderst burde ræven vel få stød der og slet ikke komme i nærheden af hegnet, eller i hvertfald få stød når den forsøger at rende ind mellem trådene.

syntes det er så svært det her. vil så gerne kunne lave et 120% sikkert rævehegn. men hvis det kræver industrihegn så bliver det dælme dyrt. når det er 500-600 kvm. der skal indhegnes.

min kolega mener at en ræv kan komme igennem ret små masker, som en kat kan.

og kan ræven det vader den jo bare lige igennem 10*10 cm masker i hegnet.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline J.Stærkjær

• Passiv bruger
« Svar #18 Dato: 11 December , 2012, 19:45 »
har haft ræven over et hegn på 1.80 så jeg vil sige at du skal over dække høns gården vis du skal være sikker
Italienere stor, brune og sølvhalsede
Italienere dværg, rødsadlede og sølvhalsede
Leggbar dværg,
Antwerper skæghøns, sølv vagel farvet og sort
Chabo sort og sorthvid plettet
Kochin, gul sort båndet
Orpington i stor og dværg i hvide
Fodbefjeret dværg, isabell farvet

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #19 Dato: 11 December , 2012, 21:40 »
Lyder lidt som om det ville være klogest at beholde det mobile fårehegn. Jeg fandt et billede af det der ligner mest. Vores er bare 120 og er importeret hjem fra New Zeland, men mon ikke mikkel& co. er ligeglade.
http://www.poda.dk/product/el-net-til-fjerkrae-110cm-50m-5805/
Så mangler der bare en ordenlig gang strøm. Jeg tror valget blev ElephantM40.

Vores hun-katte Fie-fut og Frida Fræk klemmer sig igennem hegnet, mens den store røde sir. William
Må uden om. Men dette vel kun til det giver et seriøt smæk. :P

Moskusænder

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #20 Dato: 11 December , 2012, 21:53 »
elefant m4 er nok et minimum det er jo en stor fordel, at det selv brænder græsset væk, så skal du ikk rende og slå det, og det kan mærkes hvis man får et rap, men tror ikk det er skadeligt, hunden fik respekt første gang halen kom imod

Offline pilegaarden

• Passiv bruger
  • Erik
« Svar #21 Dato: 11 December , 2012, 22:08 »
Jeg har 170 cm hegn rundt om min dam med ænder og gæs og jeg har oplevet enkelte ræve der har været i stand til at springe over det.
Jeg har ikke strøm på hegnet om dammen.

Jeg har strøm rundt om folden, og selvom det giver et gevaldigt rap hvis man kommer til at røre det, generer det ikke rådyrene. Jeg har to tråde, laveste i ca 30 cm's højde og højeste omkring 100 cm. Rådyrene springer imellem trådene.
Mvh
Erik Andersen

Offline hønehuset

• Bruger
« Svar #22 Dato: 11 December , 2012, 23:22 »
Takker. /o

Jeg tror lige , at jeg ringer til forhandleren imorgen. Jeg kan nemlig ikke gennemskue om det skal være højere M-tal pga. kraften i smækket eller om det er til dem med kilometervis af elhegn?
Afsvidning ville bestemt være nice. ;)

Moskusænder