I dag har jeg fjernet hegnet mellem vores 3 voksne høns (2 maran-kryds og 1 australorps), og de 6 "små" orpington-kyller på 12 uger.....

Kyllerne nyder deres "frihed", og den ekstra plads, de går pænt sammen i flok, men er måske en smule frygtløse... ENDNU! for Gertrud (høne-bossen) drøner gerne hen og uddeler hak!
Det bryder jeg mig bestemt ikke om, selvom jeg godt ved at det er deres natur. Jeg har, som jeg nu altid gør om fredagen, muget ud ved dem, og lagt nyt savsmuld, halm og hø, samt spredt rigeligt med korn og havregryn, i håb om at de alle har noget at beskæftige sig med, i stedet for at være for opmærksomme på kyllerne. Samtidig har kyllerne jo stadig deres "børnehave", hvor der stadig er en væg der afgrænser deres område, har bare fjernet hegnet på den 4. side, så de kan gå ud til de andre, og jeg holder skarpt øje med om alle har det godt! Lidt pyldret er man vel altid

Hvis nogen har gode råd eller vil uddele erfaringer med sammenføring af høns, så skriv endelig.... da det er første gang jeg prøver det.
og så lige et spørgsmål.... kan høns ikke lide sne?? Jeg er nu holdt op med at åbne for dem, da de nærmest står i kø for at undgå at komme ud! Det så ellers sjovt ud de første dage med sne, hønsene drønede hen til lugen, og bremsede derefter hårdt op, da de så alt det hvide!

Det var rigtig tydeligt at DET skulle de godt nok ikke nyde noget af at komme ud til!
Der er bare ikke noget så skønt og underholdende som høns