Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Er et færdig-købt hønsehus godt nok?  (Læst 36382 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Stella Reece

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 605
Sv: Er et færdig-købt hønsehus godt nok?
« Svar #30 Dato: 07 Februar , 2013, 23:44 »
Hæ hæ.....den kan jeg være med på. Kan vi få rabat på guldmaling i store mængder ? :laugh: /o
Men det er pææænt- og underholdningsværdien er i top. Jeg får aldrig brug for et B&O fjernsyn! Som - trods alt - er dyrere.

Offline Margrethe

  • Bruger
  • Indlæg: 399
Sv: Er et færdig-købt hønsehus godt nok?
« Svar #31 Dato: 08 Februar , 2013, 10:51 »
Tanja du må have fået en "mandagsmodel"  af et Mejlskovhus. Men jeg synes, det er betænkelig, at de har været så ubehøvlede, da du med god grund klagede. Så kan jeg godt tøve lidt med at anskaffe en til, som jeg ellers havde planer om, for jeg er godt tilfreds med mit Mejlskovhus.

Jeg har dog foretaget nogle småjusteringer: Den firkantede krydsfinerspind, der var sat op ved købet, er fjernet, og en ordenlig hønsepind er sat ind. Ingen forsvindingreder, men invendig hjemmelavet redekasse. I det smalle stykke krydsfinersplade, der er på fronten af den gennemsigtige tagplade, er der boret små huller hele vejen hen, for at skabe bedre udluftning, da der også var problemer med kondens, trods udluftninskanalen. Men de borede huller oppe under taget virker godt, uden at skabe usund træk. Og så er det - blot for synets skyld - malet hvidt invendig - for at give det et "touch" af gammeldags, kalket hønsehus. Jeg synes det har fungeret godt.

Det andet Kinahejs, bygget af tændstikketræ, ville jeg ikke under nogen omstændgihed købe. Det overlever ikke vores klima ret længe.

Offline Louise S.

  • Passiv bruger
  • Indlæg: 876
  • Multi-kulti hønsegård med plads til hybrider
Sv: Er et færdig-købt hønsehus godt nok?
« Svar #32 Dato: 08 Februar , 2013, 11:32 »
Hvor ser det hyggeligt ud, Margrethe  /o

Jeg tror jeg har lavet præcis de samme småjusteringer på mit Mejlskovhus, incl. "hjørnesofa"modellen med tilhørende skidebrædt. Det giver god ekstra plads i huset. Mit er også (kalket) hvidt indvendigt.
De bedste hilsner fra Louise

0.3 Skånske Blomsterhøns
2.1 Kobberfarvet Maran
0.2 Isa Warren
1.1 Bullmastiffer  <.  <.

Offline Gåsepigen

  • Bruger
  • Indlæg: 587
Sv: Er et færdig-købt hønsehus godt nok?
« Svar #33 Dato: 08 Februar , 2013, 13:50 »
Når jeg vinder i lotto, vil jeg have et som dette:


Her er en beskrivelse (på engelsk) med masser af billeder af, hvordan de har sat det op og bygget gård: http://www.backyardchickens.com/a/the-schoop

Huset er et færdigmalet legehus i elementer, og de sælger dem også fra Holland: http://www.royaltoys.nl/speelhuisjes/

Mit yndlings er dette:


Jeg er egentlig overhovedet ikke til lyserød, men der må alligevel være lidt prinsesse begravet et sted i mig - jeg synes, det er yndigt!
1.0 Jensen - grå dansk mixgås fra 18. juni 2018
0.1 Magda - fin fransk Toulousegås fra juli 2020
2.0 huskat