Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: er min høne gået i stykker ???  (Læst 2903 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Putte

• Passiv bruger
er min høne gået i stykker ???
« Dato: 04 December , 2012, 19:08 »
Hjælp er der nogen der ved hvorfor en af mine høns er begyndt at lægge mærkelige æg eller æg er det jo ikke engang den taber lige som en hinde med hvide ingen blomme og ingen skal. En af gangene skete det da jeg løftede hønen op for at bære den ind så tabte den lige som om den var blevet forskrækket,et misdannet æg!!
andre gange har det ligget på jorden i hønsegården eller op græsplænen .. Det skal siges at den har lagt alm. æg før og det andet er kun sket 4 gange hvad vi ved af da
vi ikke kan se hvem der lægger i hverdagen og lige nu er
produktionen gået ned pga vinter, hønsene er 33 uger gamle og har lagt æg i ca.3 mdr. problemet er først opdaget for ca.3 uger siden..    ER DER NOGEN der ved
hvad der er galt.. vi er nye i hønsehold og har 8 ias brown,og har alt det mad de skal have ifølge div. forhandlere og NAG og hvad vi ellers har hørt rundt om kring ;D      gør vi noget forkert eller mangler vi noget
 ???   :o    ???

Offline Helle K.

• Administrator
Sv: er min høne gået i stykker ???
« Svar #1 Dato: 04 December , 2012, 19:29 »
Jeg tror ikke, at der er noget galt. Dine høner er unge, så det er temmelig sikkert noget forbigående hormonelt.

Du kan læse lidt om vindæg her:

http://www.dyrlaegevagten.dk/frame.cfm/cms/id=1066/sprog=1/grp=5/menu=1/

...og så er der en maaasse indlæg om vindæg her:

http://fjerkrae.dk/prod/index.php?action=search2
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline vbruun

• Bruger
    • Egebjergvej 13
« Svar #2 Dato: 04 December , 2012, 21:09 »
Får de skaller ?
VH Vicki
 Grønlæggerbande
 Sussex gul/blå og Gul/sort
Stor Wyandot i hvid
2 minishet
1 tinkermix
  Får Finuld/dorset
 4 katte
 1 hund
 3 børn og en mand

Offline Storm-Olsen

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 05 December , 2012, 07:27 »
Jeg spørger som vbruun,får de skaller? Det er ofte grunden til vindæg, at de mangler kalk til at danne skallen af, og så er problemet hurtigt løst.
Skallerne kan du købe på foderstoffen og bare stil dem i en skål, så de selv kan tage, hvad de synes, de har brug for.

Vindæggene fejler i øvrigt ikke andet, end at de ingen skal har, så du kan godt bruge dem i madlavning osv.

Offline Putte

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 05 December , 2012, 17:30 »
Først stor tak for svarene   :)   :)  og nej der er ikk skal på .det er bløde mælke hvide poser, med æggehvide i uden blomme .Men de for kalk og der er ikk noget med de andre høns .. MMMMen   :)  den har lige her i dag kl 16 laget et æg ikk så stort som de andre  men et ÆG  smiler bredt  :)

Offline Putte

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 05 December , 2012, 17:38 »
ØØØøø jeg misforstod hvist det der med skaller og kalk   :-\ hi hi  ja ja jeg er jo nybegynder men stadig tak for alle svar  ;)

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #6 Dato: 10 December , 2012, 15:12 »
Jeg flytter lige din tråd til "Problemer og sygdomme".
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk