Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hakket Til Blods  (Læst 14648 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline peter b

• Passiv bruger
Sv: Hakket Til Blods
« Svar #15 Dato: 03 December , 2012, 17:52 »
PS Leif! jeg er desværre lige blevet ledig, så jeg har masser af tid til karantæne :O)

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #16 Dato: 03 December , 2012, 22:17 »
Jeg har desværre hørt om flere kannibaliske tilfælde hos hybrid høns i min tid, som hønseejer, end at jeg har hørt om lykkelige forhold som dem Helle skriver om. Ja, jeg beklager, men jeg er heller ikke pjattet med konceptet hybridhøns, men det ved de fleste her på Forum jo nok.

Og lige inden nogen af jer føler sig stødte eller ramte, så vil jeg lige pointere at jeg INTET har imod folk, som holder disse høns.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #17 Dato: 04 December , 2012, 07:00 »
Sikke noget Peter, men du har da fået nogle gode råd.
Jeg flytter lige din tråd til "Problemer og sygdomme".
Marianne - admin
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
« Svar #18 Dato: 04 December , 2012, 10:55 »
PS Leif! jeg er desværre lige blevet ledig, så jeg har masser af tid til karantæne :O)

Hej Peter.
Når det er på den måde du har fået tid,så ville du jo nok ønske du ikke havde tid.............
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline peter b

• Passiv bruger
« Svar #19 Dato: 04 December , 2012, 17:31 »
Præcis leif

Offline StinneG

• Passiv bruger
« Svar #20 Dato: 06 December , 2012, 10:50 »
God bedring med den. Skriver du lige opdateringer hvordan det kommer til at gå?? Mvh Stine
dværgsilker, i, SortSølv, sølvvildtfarvet, guldvildtfarvet, splash, gul og hvid.
,1 Paint horse, 0,1 Jack russel terrier, 2,1 bl.racekatte og 1,0 sød og dyreglad kæreste, som er god til, at bygge. Bor på dejligt hestested med masser af jord og nogle dejlig store  hønsegårde og huse i Vestsjælland. Netop lykkelig ejer at endnu et nyt stort hønsehus med tilhørende gårde og 4 stammerum :)

Bedste hilsner Stine Gersby
www.silkies.dk

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #21 Dato: 17 December , 2012, 09:46 »
Jeg blander mig lige lidt, for jeg har med stor interesse læst dette om den blodige høne, idet jeg selv lige har oplevet noget lignende.

Jeg fik 2 nye høns i weekenden - dv. orpingtoner - de gik så sammen med de "gamle" høns for første gang igår - en flok dværg welsumer, brahmaer og wyandotter og en lille silkedværg. De brokkede sig da lidt over de nye, men jeg så intet specielt voldsomt.

Her til morgen da jeg så skal lukke dem ud, ser jeg, at min "gamle" dv. wyandotte, Snehvide - en ordentlig hvid matrone, som jeg hidtil har tænkt på som en af bosserne - er helt blodig på brystet og især nede ved benene!
De andre "gamle" høns - inkl. hendes "søster" - hakker efter hende og er meget på nakken af den forrige boss. De nye orpingtons er lidt snavsede - har klart været i lidt kamp, men ser bestemt ikke voldsomt "uglede" ud og er slet ikke blodige.

Kan det tænkes, at Snehvide og den ene orpington, der vist også var en af bosserne, hvor hun kommer fra - at de har taget sig en kamp, og uheldigvis kommer der en blodig rift på Snehvide, hvilket er særdeles synligt på hendes hvide fjerdragt. Derefter er hele flokken så gået på stakkels detroniserede Snehvide?

Nu får hun lov at komme sig i drivhuset - forhåbentligt, og så må jeg se, om hun kan sættes ud til flokken igen.De kan se hinanden gennem drivhuset, så helt fremmed bliver hun ikke.

Mvh. Nanna

Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #22 Dato: 17 December , 2012, 10:04 »

Kan det tænkes, at Snehvide og den ene orpington, der vist også var en af bosserne, hvor hun kommer fra - at de har taget sig en kamp, og uheldigvis kommer der en blodig rift på Snehvide, hvilket er særdeles synligt på hendes hvide fjerdragt. Derefter er hele flokken så gået på stakkels detroniserede Snehvide?

Mvh. Nanna

Det tror jeg er meget rigtigt antaget - men jeg tror ikke, at den oprindelige flok er gået på at detronisere Snehvide - de glemmer blot ALT venskab, når de ser blod :o
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline buch

• Passiv bruger
« Svar #23 Dato: 17 December , 2012, 11:29 »
Hybrid hybrid og hybrid... Nu er hybrid jo ikke de eneste der hakker hinanden ihjel hvis de ser blod!! Det står heldigvis også skrevet her i tråden at det er uanset race -  så hopper de på hinanden... når de får smagt blod!

Jeg kan blive helt harm over der hele tiden skal ses ned på de såkaldte hybrid høns (og hvem har dog fundet på det grusomme navn til dem - det minder jo om noget fremtids pjat  :-\ )

Jeg har selv 22 dejlige fantastiske hybrid høns - og hvor ville jeg ikke være foruden dem... de er langt de mest nysgerrige og tillidsfulde høns jeg har! Der har intet problem været med de hakker efter hinanden på noget tidspunkt - selvom de ikke har haft mulighed for at gå ud i snart en uge pga. vejret!

Jeg har faktisk haft problemer med at mine succex var lidt efter HANEN!!  /o Han fik lige et spray mod kanabalisme i numsen og siden har der ikke været noget hos dem! Så Peter B... det kunne måske være en god idé og have sådan en stående hvis problemet skulle opstå igen?

Mvh

Brian - Den lykkelige ejer af Hybrid høns  ;D
« Senest Redigeret: 17 December , 2012, 12:10 Fra buch »
1.21 Isa Browm
3.7 Succex

Offline Helle K.

• Administrator
« Svar #24 Dato: 17 December , 2012, 11:41 »
Hybrid hybrid og hybrid... Nu er hybrid jo ikke de eneste der hakker hinanden ihjel hvis de ser blod!! Det står heldigvis og skrevet her i tråden at det er uanset race så hopper de på hinanden når de får smagt blod!

Jeg har selv 22 dejlige fantastiske hybrid høns - og hvor ville jeg ikke være foruden dem... de er langt de mest nysgerrige og tillidsfulde høns jeg har! Der har intet problem været med de hakker efter hinanden på noget tidspunkt - selvom de ikke har haft mulighed for at gå ud i snart en uge pga. vejret!

Jeg har faktisk haft problemer med at mine succex var lidt efter HANEN!!  /o Han fik lige et spray mod kanabalisme i numsen og siden har der ikke været noget hos dem! Så Peter B... det kunne måske være en god idé og have sådan en stående hvis problemet skulle opstå igen?

Mvh

Brian - Den lykkelige ejer af Hybrid høns  ;D

Jaaaaaamen - jeg kunne ikke være mere enig /o *p *y
Med venlig hilsen
Helle Kjelst

Faverolles, araucana, sussex, Isa ialt 1.14

Offline buch

• Passiv bruger
« Svar #25 Dato: 17 December , 2012, 12:10 »
og lige som en sidste bemærkning - så er de høns ligeså meget høns som alle andre racer...  /o
1.21 Isa Browm
3.7 Succex

Offline kristiank

• Bruger
« Svar #26 Dato: 17 December , 2012, 12:41 »
ja det er sikkert forkert at betegne dem alle som hybrider, de har jo fået numre(der var ikk opfindsomhed nok til navne) der er jo os mange såkaldte racehøns, med hensigt at få en ny farve eller bare nyt blod der er div blandinger. men skal dyr overleve og have livskraft i 10000 individs flokke eller 5 i et kummerligt bur, skal de have en overlevelses kraft. have høns ikk behøver, dem der ikk havde den er samlet op eller spist.

når du tager et dyr ud af det element det er fremavlet til, kan du ikk forvente, at de gør som du ønsker

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #27 Dato: 17 December , 2012, 14:26 »
Jeg vil så også lige tilføje at, jeg ser IKKE ned på nogen som helst folk, og det er uanset om de holder hybrider, racehøns, blandinger elller det alt sammen. For det er helt op til folk selv hvad de vil holde af dyr.

Så Buch, du behøver såmænd ikke at bliver så harm, sur eller gal over at der desværre er nogen, som har andre erfaringer (dårlige) med hybridhøns, for vi har vel alle lov at have vores meninger og fortælle om det.

Jeg bliver da ikke harm over at du og Helle roser jeres dyr, og det er da også kun glædeligt at folk er glade og tilfredse med deres dyr. /o
« Senest Redigeret: 17 December , 2012, 14:41 Fra Lene Lestat »
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Nanna

• Passiv bruger
« Svar #28 Dato: 17 December , 2012, 14:41 »
Jeg er såmænd også fløjtende ligeglad med, hvad hønsene hedder - ville blot gerne have en snak om adfærden med blodige høns....
Nanna

0,7 dværghøns (Orpington, Welsum, Brahma og Purhøns)
0,2 hunde (Hvid boxer og ½ hvid boxer + 1/4 labrador + 1/4 Springer Spaniel)
0,2 Teenagere.....
og oveni alle de tøser endelig 1,0 husbond!

Offline buch

• Passiv bruger
« Svar #29 Dato: 17 December , 2012, 14:47 »
Lene hvis alle har lov til at have sin mening - så har jeg vel også lov til at blive harm  /o - Synes bare det er ærgeligt det er hver eneste gang der er noget med hybrid høns så giver du ihvertfald din mening og dårlige erfaringer til kende. Jeg tror selv nye er klar din holdning...

Nogle gange får man det her forum til at lyde det er kun for jer med racehøns... og ja dem har jeg jo også...

Mvh
Brian
1.21 Isa Browm
3.7 Succex