Jeg blander mig lige lidt, for jeg har med stor interesse læst dette om den blodige høne, idet jeg selv lige har oplevet noget lignende.
Jeg fik 2 nye høns i weekenden - dv. orpingtoner - de gik så sammen med de "gamle" høns for første gang igår - en flok dværg welsumer, brahmaer og wyandotter og en lille silkedværg. De brokkede sig da lidt over de nye, men jeg så intet specielt voldsomt.
Her til morgen da jeg så skal lukke dem ud, ser jeg, at min "gamle" dv. wyandotte, Snehvide - en ordentlig hvid matrone, som jeg hidtil har tænkt på som en af bosserne - er helt blodig på brystet og især nede ved benene!
De andre "gamle" høns - inkl. hendes "søster" - hakker efter hende og er meget på nakken af den forrige boss. De nye orpingtons er lidt snavsede - har klart været i lidt kamp, men ser bestemt ikke voldsomt "uglede" ud og er slet ikke blodige.
Kan det tænkes, at Snehvide og den ene orpington, der vist også var en af bosserne, hvor hun kommer fra - at de har taget sig en kamp, og uheldigvis kommer der en blodig rift på Snehvide, hvilket er særdeles synligt på hendes hvide fjerdragt. Derefter er hele flokken så gået på stakkels detroniserede Snehvide?
Nu får hun lov at komme sig i drivhuset - forhåbentligt, og så må jeg se, om hun kan sættes ud til flokken igen.De kan se hinanden gennem drivhuset, så helt fremmed bliver hun ikke.
Mvh. Nanna