Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Hihi, kære høns  (Læst 1115 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Lis V

• Passiv bruger
Hihi, kære høns
« Dato: 01 December , 2012, 11:58 »
Så blev der hvidt i haven. Jeg har lige kigget til hønsene og kunne ikke finde to af rollingerne. 
De to piveputter sidder nede på pinden ( de sover på gulvet) og stirrer ud på det hvide sne på deres hønsestige og ud af vinduet. De nægter at komme ud:-)
Der er kun en af dem ude i haven. Det kan være skræmmende med alt nyt.
Og i aftes havde jeg en anden sjov oplevelse. Vi har en udendørslampe som vi kun tænder ved særlige lejligheder, altså når der er gæster. I går skulle jeg så ud med skraldeposen kl 22 og tænk sig, der sad min hane nede i hønsehuset og galede det bedste den har lært. Så vi nænner ikke at bruge den igen, det er synd for hanen. Men pudsigt var det st stå der i fuldt hanegal og mørke. Lampen lyste kun lige på gavlen af vores hus, men direkte af hønsehusets vindue.
Høns er herlig underholdning:-)
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Leif Tranum

• Bruger
  • Gør ikke idag , hvad du kan få andre til i morgen.
Sv: Hihi, kære høns
« Svar #1 Dato: 01 December , 2012, 14:23 »
Hej Lis.
Da jeg havde høns,ville de heller ikke ud når der var sne.Bliver sneen liggende,kan der godt gå et par dage,inden hønsene vover sig ud.Det gentog sig år efter år............. !mc
Hilsen Leif
Kanariefugle.

Offline Viola

• Passiv bruger
  • Høns & Whippet
« Svar #2 Dato: 01 December , 2012, 16:18 »
Ja da er vores helt lige glade om det sner eller regner.
De skal bare ud
Her har jeg lige taget lidt video
godt nok ikke den bedste kvali  :-\

http://www.youtube.com/watch?v=SHMB9eBQR44&feature=share&list=PLE6Vurq7bRgyfDtYeGFoRg5Rq9PgGlRQQ
Mvh Viola
  <O
Fritgående høns af blandede racer

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 01 December , 2012, 16:58 »
Ja sne er noget mærkeligt, hvidt, koldt uf-noget, der helst skal undgås :o. Her vil de heller ikke ud. Kommer der meget sne, rydder jeg en lang gang ned til græsset, og så piler flokken frem og tilbage på det stykke, ingen andre steder!

Her er også en sjov lille video om lys og hanegal ;). http://www.youtube.com/watch?v=7fVG3tmnm2Y
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline Lis V

• Passiv bruger
Hihi, kære høns
« Svar #4 Dato: 02 December , 2012, 01:41 »
De gav efter til sidst og så var de kåde og frække. Men sjove så de ud som de sad der med deres store øjne og stirrede ud....
Mine Australorps havde ingenting imod sneen sidste vinter, så jeg troede i første omgang at de to tøser var stukket af til naboens have, men da jeg stod og kaldte kunne jeg høre rumsteren i huset. De blev belønnet med en tur om i den del af haven som ellers er hundenes, men som pga kloakering også er det eneste sted med græs.
1.0 mand
2.4 børn
1.0 Schæfer
1.0 Dansk/svensk gårdhund
1.12.10 høns, race og bandingshøns

Offline Mette Kleist

• Passiv bruger
  • Et stædigt æsel kræver en stædig æseldriver...
« Svar #5 Dato: 02 December , 2012, 11:04 »
Her er også en sjov lille video om lys og hanegal ;)

Tanja@
Åh hvor er det bare en skøn video. Jeg grinede så tårerne trillede!!
 *y

Offline fle.bir

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 02 December , 2012, 11:48 »
@ Tanja
herlig film /o /o
Birgit
Chaboer
Grønlægger
Kochin
New Hampshire
blåpandet amasone gøjer

Offline Lipu

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 03 December , 2012, 10:50 »
Fantastisk film HAHAHA :-)

Lørdag morgen havde vi et 'hønse-harmonikasammenstød' i hullet. Putterne havde tydeligvis glædet sig til at komme ud og med min lille hybrid i front marcherede de op af stigen og ud, lige indtil de så alt det hvide. Iiiiiiiiiiiii så blev bremsen sat i men det havde de store blå wyandotter ikke opdaget, så de blev ved at mase på og kunne ikke forstå at der ikke skete mere. Til sidst var de næsten ved at skubbe de forreste ned og resten sad næsten fast haha  ;D Så de gik ind igen, men der er godt nok kommet nogle utilfredse 'gok' fra dem i løbet af dagen :-) Hihi de kære høns :-) 
Mange hilsner Liselotte

Broget flok af rød amerikaner, guld/sort-randet wyandot, guld/hvid-randet wyandot, blå wyandotter og 'snegle-dræbere' alias hvide moskusænder.

Offline JNTS

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 03 December , 2012, 11:09 »
Hæ hæ, trafik prop i hønehullet  *g

Manden min var så sød at lukke gokkerne ud i går morges - da jeg endelig tumlede ud af sengen, måtte jeg jo så lige ud og se til at alt var i orden  ::)
Oh skræk og ve, der manglede en hvid silke  :-[   Ikke specielt nem at finde i snevejr skulle jeg hilse og sige  :laugh:
Jagten gik ind, indtil jeg pludselig kom i tanke om at have set en lille hvid høne nogle dage forinden under en busk.
Sørme så, der lå den fine lille høne hvor hun var begyndt at samle til rede  ::)
Høne blev bugseret ind, og blev så også inde resten af dagen.... håber hun er kureret, ikke lige årstiden til en omgang kyllinger  ;)
Mange hilsner
Janni

Vildfarvede dværg Silker
Dværg Kochin

Offline Lone

• Bruger
« Svar #9 Dato: 03 December , 2012, 11:51 »
Ha ha, sød film, selvfølgelig skal der en masse teknik til, før 'nørder' interesserer sig for høns ;D
Her er sne heller ikke populært, men en grønkålsstok lokker dem som regel ud. Og hanerne begynder at gale, når lyskæden i drivhuset ved siden af hønsehuset tænder kl 6. Men de vender vist bare ryggen til efter et par minutter og slumrer videre, indtil det 'rigtige' lys i hønsehuset tænder kl 8.
Det, der ikke er mindst een på Dansk Fjerkræforum, der ved - er ikke værd at vide :)