Hej alle
Jeg er helt ny herinde og håber jeg lægger mit indlæg ind det rette sted. Jeg glæder mig til at bruge dette forum.
Jeg tror mine høns er stressede. Jeg fik 16 daggamle kyllinger i påsken dv. over 7 mdr. siden. Der er to Maraner og en blomsterhøne fra påsken, sidenhen har jeg suppl. op med 2 unge blomsterdamer. Men ud af 16 kyllinger fik jeg 10 haner, fik så to Araucaner piger som også blev til haner. Alle disse haner er blevet fjernet et par stykker ad gangen (givet bort). Den sidste hane blev slagtet for et par dage siden. Det var kun da de jævnaldrene haner blev fjernet, at det så ud til at påvirke pigerne. De springer friske rundt i vores indhegnede have og kommer når jeg kalder, spiser og drikker, men der er ikke kommet et eneste æg. Jeg har kigget i bede og andre steder, ingen æg. De får æglægningsfoder og blandede korn. De er meget kræsne, gider ikke rigtig køkkenaffald (heller ikke hønseguf) Tænker om jeg giver dem for meget korn? De ser ikke fede ud, fælder ikke, men der har jo været en del uro med nytilkomne samt fjernelse af alle hanerne, men hvis det er årsagen lige p.t. mon de så ikke kommer i gang med æglægningen eller er der bare lukket pga. for meget stress?? Nogen der kan hjælpe med gode råd?
Mange hilsner fra Christina