Hej Janni.
Jeg har set din besked, og jeg skal nok sørge for at vi får kontakt før jeg slagter de sidste. Det glæder mig rigtig meget, at der stadig er nogen der vil være med til at bevare de gamle fjerkræracer. Jeg har fået henvendelser fra 9 personer via Forum, og flere er seriøst interesserede, men det kniber med konkrete aftaler. Jeg er deltids sygemeldt, og kan ikke klare flere dyr end de jeg med sikkerhed selv vil beholde.
Det ville ellers være let bare at lade være med at slagte flere end vi skal spise til jul, men vores græsarealer, der har været fuldt tilstrækkelige i 12 år, er i år så våde og fuldstændigt vadet i stykker og så mudrede, at vi ikke kan holde ud at se på det, selv om dyrene nok ret beset er lige glade, bare de får noget at spise og vand og bade i.
Vi har lejet en fjerkræplukker for en dag og der kommer 7 mennesker og giver en hånd, derfor slagter jeg alt det jeg ikke kan sælge med sikkerhed inden for kort tid, og selvfølgelig det jeg selv skal avle videre på. Jeg skipper ingen racer, men skærer hårdt ned.
mvh Steffen
mvh Steffen