Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
america.png Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns

Nyeste

Forfatter Emne: Rugemaskine :D...  (Læst 2979 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
Rugemaskine :D...
« Dato: 10 Januar , 2009, 13:55 »
Jeg har tænkt og tænkt (nogle vil nok mene at det i sig selv er en sensation :D ) har fundet frem til at den der lille rugemaskine til 3 æg kunne være sjov at have, fordi jeg ikke så gerne vil ruge i maskine, men så kunne der jo bare komme 3 æg i den samtidig med under en høne, og så kunne kyllingerne blive samlet under en høne. Lyder det helt tosset, så sig endelig til. Mange andre mener at jeg er fuldstændig kuk, men hvad syntes i :D?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.
0.7 blandede høns af mange forskellige racer.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
Sv: Rugemaskine :D...
« Svar #1 Dato: 10 Januar , 2009, 16:32 »
Jeg overvejede selv at købe den...men nu synes jeg faktisk det er kuk.  ;)
For selv om man ikke vil ruge ret mange nu, så ligepludselig så vil man gerne. Og så har man brugt så mange penge på en lille rugemaskine, næsten det samme som man kan få en stor en for.
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #2 Dato: 10 Januar , 2009, 16:35 »
Ja, men her hedder problemet også at jeg ikke må ruge så mange ud :P.... Hvis det ikke skal være til 3 æg hvad er det næst mindste så :)?
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lisbeth Kristine

• Passiv bruger
« Svar #3 Dato: 10 Januar , 2009, 17:03 »
Det må være Americas motorruger til 24 æg.

(Gode undskyldninger til forældre ;D )
Men du behøver jo ikke fylde maskinen op. ;)
Og det er jo heller ikke sikkert der kommer noget ud af alle æggene  ;)
Og den koster stort set det samme som en til 3 æg.  ;D

Held og lykke. <L
Venlig Hilsen
Lisbeth

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #4 Dato: 10 Januar , 2009, 17:27 »
Tak :P... Kan den også fåes lige så nem som den til 3 æg :D?

Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #5 Dato: 10 Januar , 2009, 17:37 »
Den til 3 æg er jo fuldstændig automatisk, det er så også det mest tiltalende ved den.

Men den er dyr og jeg tror du bliver træt af den i længden, så hellere den til 24 æg, den skulle vist også være nem at betjene og så får du da lidt mere ud af det.

Bare min mening  ;)
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #6 Dato: 10 Januar , 2009, 17:40 »
Lene, det er også lige det jeg har tænkt, men så har jeg også tænkt den tanke, hvorfor laver man så ikke en der er ligesom den lille, men til 20 eller 24 æg? :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Lene Lestat

• Bruger
  • Bevar mangfoldigheden - vælg racefjerkræ
    • www.lestat.dk
« Svar #7 Dato: 10 Januar , 2009, 17:54 »
Den bliver nok alt for dyr.
Mvh Lene
Seriøst opdræt af:
Sumatra, Paduaner, maran, brakel og Engelske Araucana.
Ejer af 0,2 katte Billie og Pusle + 8 ferskvands akvarier og 1 saltvands med diverse fisk, planter og koraller.
Medl.af : DFfR: www.racefjerkrae.dk , www.sydhavsoernes-fjerkrae-klub.dk og www.frit-fjerkrae.dk, og Lolland Falster Akvarium klub

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #8 Dato: 10 Januar , 2009, 17:55 »
Ja det er nok derfor :D... Nå nu må jeg lige overveje det lidt. Hvis jeg står og mangler skrukhøns, så må jeg jo anskaffe mig den :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline ina.....

• Moderator
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #9 Dato: 24 Januar , 2009, 20:26 »
Mikkel,,,, Den lille maskine til 3 æg har også den ulempe, at hvis der kun kommer noget ud af de et æg, så har du jo en lille ensom kylling, og hvis du så ikke har en skruk til den, ja så bliver det meget besværligt, for enebørn er jo ikke nemme at lukke ind i en hønseflok.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Mikkel Schmidt

• Passiv bruger
« Svar #10 Dato: 25 Januar , 2009, 17:19 »
Det er ogsaa rigtig nok, nu skal jeg lige se det lidt and. Hvis ikke jeg kan skaffe mig nok skrukhoons, sa maa jeg jo have fadt i en maskine :D
Hilsen Mikkel
2.4 sølvhalset landhøns.

Offline Magnus

• Bruger
  • magnusfundal@gmail.com
« Svar #11 Dato: 25 Januar , 2009, 18:01 »
Ganske vist er den både tiltalende, handy og sød, den lille rugemaskine. Men lur mig om den er særlig praktisk, og så koster den det hvide ud af ørerne.

Selv bruger jeg America's motorruger til 24 æg med automatvending, men kun fordi min storebror kom slæbende med den helt uden at spørge. Ellers havde jeg nøjedes med den flamingo-fladruger, vi har fået. flamingo isolerer som bare sultan, så den er antageligt noget af det mest økonomiske. Desuden er jeg vist selv lidt af en morak, så det generer mig ikke at skulle vende dem med håndkraft.

Forresten klak æggene på 19'e dagen, altså to dage for tidligt, i alle vores kuld på rugemaskinen. Temmelig problematisk, da deres søskende under hønen klak til normal tid.
Matematiklærer på gymnasieniveau. Tidligere ivrig avler af danske Dværglandhøns og entusiast omkring hønsegenetik. Beboende i økofællesskabet Karise Permatopia.

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #12 Dato: 29 Januar , 2009, 21:45 »
Ja jeg har også sådan en rugemaskine med automatvending fra america og dem vi rugede ud sidste år af flere hold, de kom også på 19 dagen.
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.

Offline Berit

• Passiv bruger
  • Må i alle have en dejlig dag.
    • teckels-punch
« Svar #13 Dato: 30 Januar , 2009, 12:31 »
Det har noget at gøre med varmen, min rugemaskine er ikke til at få indstillet til den rette tempratur, så hos mig klækker de på 23-24 dagen.
Hilsen
Berit :)
Allways look on the bright side of life :D

Men er ejer af  2 guld t-shirte

Offline Bettina

• Bruger
« Svar #14 Dato: 30 Januar , 2009, 15:26 »
vi sendte den også til reperation inden garantien udløb, temperaturen var lige en anelse for lav og vi ku ikke stille på den, men nu virker det da som om den virker fint. Men så kan jeg godt regne med at de først kommer til tiden den her gang.  ::) selv om jeg er lidt spændt på det. ;D
Mvh Bettina.
Opdrætter af Sussex i stor i farverne Brun sort/Porcelænsfarvet, Sølvgrå, Gul sort/blå columbia og Hvid sort columbia.
Medlem af DfFR, Sussexklubben og Herning Fjerkræ klub.