Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum Dansk Fjerkræ Forum
Rosenbud.dk - Alt i tilbehør til høns america.png

Nyeste

Forfatter Emne: mobilt/flytbarthegn hegn  (Læst 12170 gange)

0 Medlemmer og 1 Gæst læser dette emne.

Offline Susorp

• Passiv bruger
  • Jeg er en entusiastisk amatør
mobilt/flytbarthegn hegn
« Dato: 27 November , 2012, 19:25 »
Hej
Jeg søger som en rasende efter et let og flytbart hegn, der kan stilles op som en løbegård i haven og som let kan stuves af vejen når den ikke er i brug.
Jeg har set et i bogen "Økohøns" af Jens Juhl og Sølva Falgren på side 123. Der er det benævnt som hundehegn der er 80 centimeter højt, det kan tilsyneladende anskaffes i sektioner.
Er der nogen der ved hvor man kan anskaffe sådan et - eller noget lignende, der kan flyttes rundt i haven uden alt for meget besvær?
Mvh
Frank
FWT

Offline kristiank

• Bruger
Sv: mobilt/flytbarthegn hegn
« Svar #1 Dato: 27 November , 2012, 19:32 »
hvad med en rulle hønsetråd, og nogle stålpæle

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #2 Dato: 27 November , 2012, 19:38 »
Biltema har grønt hegn i små sektioner, 4 stk. i en pakke til 60-80 kroner, der skal dog lidt tento pæle til at holde det hvis du tager flere der skal stå i forlængelse af hinanden.
Jeg sætter dem sammen med strips, og de kan pakkes sammen på 5 min.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Tanja Pedersen

• Global Moderator
  • Æg fra racehøns blev lovlige at sælge
    • Æg fra racehøns skal være lovlige at sælge
« Svar #3 Dato: 27 November , 2012, 20:18 »
Jeg bruger både hønsetråd og havehegn belagt med plastic. Hønsetråd når der er kyllinger, havehegnet til de voksne. Det er hhv 60 og 80 cm højt. Dertil en håndfuld tentorpæle og en hammer. Det tager 5 min. at sætte op og 5 min. at pakke ned. Man kan også købe deciderede fjerkræhegn med strøm i der er flytbare, men det lyder ikke som om, at det er sådan et du har brug for.

Velkommen på forum i øvrigt :).
Venlig hilsen Tanja
"My desire to be myself is greater than my need to fit in"

Offline maja1981

• Bruger
« Svar #4 Dato: 27 November , 2012, 21:31 »
jeg har selv lavet sådan nogle "sektioner" man kan flytte rundt med og sætte sammen som man vil.

de er lavet af tynde brædder (ca 100*16mm) som er sat sammen i en firkant og derefter krampet hegnstråd på og kyllinge net i bunden.

husker ikke helt mere prisen pr stk (de fleste ca 3 meter lange) men det er ikke ret meget.

jeg lavede 6 stk på en halv dag så ikke noget der tager så lang tid (havde dog maskine til kramperne)

jeg bruger dem til mine ællinger da de går i haven sammen med mor den første tid. super nemt at flytte rundt med sektionerne og man kan sætte dem sammen som man vil. indtil videre binder jeg dem bare sammen med bindegarn/halmtråd.
Avler stor Wyandot i disse farver:

Sølv sortrandet
Guld blårandet
Tværstribet
Blå
Og arbejder med sølv blårandet

Samt avler moskusænder i perlegrå. blå, brun, lilla, gul, creme, sort/hvid mm.

Offline Susorp

• Passiv bruger
« Svar #5 Dato: 28 November , 2012, 11:46 »
Tak for gode svar!!
Jeg vil helst undgå trærammer og løst hegn :)
Derfor vil ved lejlighed tage en tur i Biltema for at se om de sektioner af hegn, som Ina omtaler - dækker mit behov.
Mvh
Frank
FWT

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
mobilt/flytbarthegn hegn
« Svar #6 Dato: 28 November , 2012, 12:50 »
Harald Nyborg har også nogle, kaldet komposthegn - 4 sektioner for under 100 kr,  tilsæt selv strips og tentorpæle. Vi har også brugt dem som hvalpeindhegning/-afgrænsning ; )

Offline tanjamaj

• Passiv bruger
« Svar #7 Dato: 28 November , 2012, 13:13 »
Der findes jo flere forskellige udgaver af løbegårde og græsningsbure, man kan sætte sammen i det antal man ønsker, har bl.a. set nogle på zooplus og dyreriget, de er lavet til kaniner, men fåes osse med forskellige former for overdækning.

Lidt højere elementer, omkring 1 m. har jeg set i jemogfix -nok beregnet til hunde! ;)
Med venlig hilsen Tanja

Silker, både store og små! :)

Offline ina.....

• Bruger
  • Konen med de ternede sutsko
« Svar #8 Dato: 28 November , 2012, 14:43 »
Du kan se det her
http://biltema.dk/da/Fritid/Haven/Haveredskaber/Redskaber/Kompostbeholder-530-l-45313/

Jeg har mange af dem, og hegner kyllinger mv, hvis jeg er bange for rovfugle til mine kyllinger så bruger jeg dem også som låg.
Du kan se størrelsen så du kan se hvor mange du skal bruge.
Venlig Hilsen INA

En flok gul orpington, og en flok blandinger og  2 gårdhunde og en ruhåret hønsehund og 2 heste 1 katte 1 mand og 2 børn

Offline Marianne Vedel

• Hønemor
  • Administrator
  • metacamkills.com
    • maran.dk
« Svar #9 Dato: 28 November , 2012, 15:34 »
De er geniale /o
Venlig hilsen
Marianne
❁◕ ‿ ◕❁
Dværgmaran i gråstribet, store maran i sort/kobber og blå/kobber samt splash, nogle "maraucana", 2.2 påfugle. 5 dejlige siameserkatte (sommetider også nogle killinger), et ukendt antal bier samt Sigurd og Vitus - to frække whippets.
Medlem af Marans Club France, Marans Club Deutchland, DFfR, Faxe Fjerkræklub.
Formand for Maranklub DK
www.maranklub.dk

Offline Louise Rosenbaum

• Passiv bruger
  • Nyder mine hyggehøns i Dråbyland
mobilt/flytbarthegn hegn
« Svar #10 Dato: 28 November , 2012, 16:31 »
Jep, det er samme model hos Harald
; )

Offline Susorp

• Passiv bruger
« Svar #11 Dato: 29 November , 2012, 20:50 »
Det bliver nok hos Harald Nyborg jeg vil prøve først.
Men tak for gode input! Hvis jeg gør erfaringer af almen interesse med sådan et mobilhegn - skal jeg nok vende tilbage for at dele dem.
FWT

Offline Vibeke P

• Bruger
    • Rosenbud
« Svar #12 Dato: 30 Marts , 2016, 18:19 »
Rosenbud har et praktisk flytbart hegn og det kan også elektrificeres, hvis man ønsker dethttp://rosenbud.dk/butik/hoens/tilbehoer-til-din-hoene/aktivering-og-andet/flytbart-hoensenet/
Den lykkelige ejer af https://rosenbud.dk - en webshop, hvor du kan finde specialudstyr til dine høns